2008. március 4., kedd

Salsa Dublinban

Tegnap este hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy amíg Balázs vacsorázik a leendő kollégákkal, én elmegyek egy salsa iskolába. Már előtte kinéztem magamnak egy szimpatikus iskolát, ami a belvárosban található.

21h-tól kezdődött az "intermediate" óra, ami előtt "improvers" óra volt. Én kb. 10 perccel az órám kezdése előtt megérkeztem a tett helyszínére... Az óra egy hotel első emeletének a tánctermében volt, középen a tánctér, körülötte székek, asztalok, és egy kis sarokban frissítők. A zenét egy átlagos magnó szolgáltatta, ami csak egy alapritmust adott, de többre nem is nagyon volt szükség, mert a tanárnő hangos "egy, két három"-ja úgyis elnyomott minden egyéb zajt. A tanárnő egyébként szintén egy lánnyal táncolt a kör közepén és én -a több, mint egy éves salsa tanulásommal a hátom mögött- onnan sejtettem, hogy Ő a tanár, hogy hangosan számolt. A mozgása alapján nem nagyon tudtam volna megmondani, hogy Ő magasabb szinten van, mint a körülötte állók.

Ekkor fordult meg először a fejemben, hogy gyorsan hátat fordítok ennek a salsa órának. De aztán győzött a salsa iránti rajongásom és maradtam.

Az órán több furcsa és számomra szokatlan dolog is volt: a halk zene és a nem túl képzett tanárok mellett furcsa volt a tanítási technika is. Ugyanis mi úgy tanultunk táncolni, hogy először az alaplépéseket ill. figurákat tanuljuk és aztán ezek kombinálásával tanulunk bonyolultabb figurákat, minden lépésnek és figurának tudjuk a spanyol elnevezését is. Nos itt csak olyan nevek vannak, hogy "áthúzás", "kifelé forgás", "befelé forgás" és minden mozdulatot lépésről lépésre vesznek, majd összepróbálják a végén. Az órákon nincs szabad szám és nem is táncolnak (!!!) csak az adott figurát próbálják... A fiúk ezen okból kifolyólag nem tudnak vezetni és a lány magától lépkedi le a figurát és a fiú persze rémségesen büszke magára, hogy egy figurával többet tud... Mindezek miatt bulikban nem is tudnak táncolni, csak a zenét szokták hallgatni és nézni, ahogy mások táncolnak. Arról már nem is írok, hogy a "pontozás" helyett -elnézést a salsát kevésbé ismerőktől- egyszerűen rúgnak egyet, ez nemcsak ronda, de kifejezetten veszélyes is.
Ja és a figura végén a fiú behúzza maga mellé a lányt, ahonnan logikus módon egy levezető figura (dile que no) jönne, de nem! mindenki megáll egyhelyben és párcsere van... Ja és a párcserék alkalmával nem a fiúk, hanem a lányok sétálnak tovább a másik partnerhez. Szóval ez az egész önmaga paródiája volt!

Az óra nagy előnye, hogy gyakorolhattam az angolt és most már 8-ig biztosan fogok tudni számolni in english :) De ezt félre téve, egész egyszerűen pocsék volt az óra. Arról nem is beszélve, hogy ez a bohóckodás 10 eurómba került. Szóval nem tudom, hogy otthon szerencsés voltam-e, hogy elsőre sikerült egy jó salsa sulit találnom és az a módszer, ahogy mi tanultunk, az a ritkább és kivételes...? Azért nem adom fel és más iskolákban is szerencsét próbálok majd :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tök gáz...
Nálunk normálisan zajlanak az órák. Jó, persze, tudom hogy magas a mérce. :)

És a salsa buliban tudnak táncolni az emberek. Mint pl tegnap a szilvalében. :)

Attilának is elújságoltam hogy mi a helyzet odakinn. Szörnyülködött.

Találtál másik iskolát?