2008. március 3., hétfő

Első nap az iskolában

Ma beindult az élet!

Reggel Balázs munkába ment, én pedig nekivágtam az angol tanulásnak. Nagyon szép időnk volt reggel! A szél megint nagyon fújt, de gyönyörűen sütött a nap.
Az iskola, amit kinéztem az interneten, a belvárosban van, ami bár Dun Laoghaire-től kb. 20 perc a HÉV-vel és még jó pár perc séta, de nem bánom, mert így van okom a városba menni.

Szóval az első meglepetés az angollal kapcsolatosan az volt, hogy sikeresen vettem magamnak egy kombinált (HÉV + villamos) 30 napos bérletet :) a második megleptés az volt, hogy első nekifutásra megtaláltam az iskolát és nem tévedtem el.
A sikeres megérkezés után volt egy szintfelmérő teszt, ami alapján "intermediate" csoportba osztottak és szerencsémre ma indult is egy ilyen délelőtti csoport, úgyhogy néhány perces késésssel csatlakoztam is hozzájuk. Az osztály elég vegyes, sok a spanyol, de akad francia, arab és magyar sorstárs is. Az órák eddig tetszettek, csak azt sajnálom, hogy egyetlen egy tanárunk van. Jobban szeretem ha több tanártól tanulhatok. Ha tetszik az iskola, akkor jövő héttől teljes erőbedobással (délelőtti és délutáni órákkal) folytatom majd.

Érdekesség még az iskoláról: van egy szabályzat, amolyan "házirend". Le van írva, hogy mikor vannak órák, mikor van szünet, hogy a tankönyvekbe nem szabad írni stb. És az is le van fektetve, hogy az iskolában nem szabad senkit sem a neme, kora, vallása, bőrszíne vagy szexuális hovatartozása miatt bírálni, ill. megkülönböztetni. Ha ilyet tapasztalunk, akkor azonnal jelentsük az iskola vezetőségének... Hát azt hiszem itt nem lesz a tanteremben cigányozás, arabozás, kínaizás, vagy buzizás, mint ahogy azt a magyarországi iskolában volt szerencsétlenségem tapasztalni -bár ha otthon az ilyesmi csak az iskolákra korlátozódna, még boldog is lennék, de sajnos a rasszizmus és az intolerancia mindenhol jelen van: a villamoson, a munkahelyen, az üzletben, a fodrásznál, a salsa suliban, a TV-ben... hát igen, leginkább az emberek fejében és ezt nem félnek kimondani, de olykor még büszkék is rá. Na ez volt Eszter "néhány sor a toleranciáért" című fejezete...
Ja egyébként sok itt a brazil... Nem is értem miért jönnek ide?... Legalábbis azt hiszem, hogy brazilok: sötétebb bőrűek, kicsit vágott szemük van, olyan mintha a spanyol és a cseh nyelv keverékét beszélnék (gondolom ez a portugál) és nagyon hangosak... "cigánykodnak" a szó legpozitívabb értelmében, mivel a fajtámat soha nem szidnám :)

Balázsnak ma "belépő" napja van, azaz sok-sok érdekes információt kap a cég működéséről és este lesz egy céges vacsora is, aminek én annyira nem örülök... azaz örülök, csak nem szeretem az ilyen váratlan "meglepetéseket". Miért ma mondták meg, hogy este céges program lesz? Nagyon nem kedvelem, ha egy cég úgy gondolja, hogy az alkalmazottak szabadidejével szabadon rendelkezhet, még akkor is, ha ez éppenséggel egy kedélyes vacsora. Ráadásul így azt sem tudom, hogy ma este mindezek tükrében költözünk-e vagy sem. Na mindegy! De azért remélem, hogy ezekből a spontán esti céges programokból nem lesz rendszer, különben kénytelen leszek egy jó salsa iskolát keresni, amivel esténként leköthetem magamat :)

Ja és képzeljétek! Az iskolám közelében van a magyar bolt és ma el is mentem, hogy körülnézek benne, de sajnos zárva volt. Majd legközelebb!

Na tessék... a szép napsütés eltűnt, teljesen beborult és esik...

Nincsenek megjegyzések: