2008. augusztus 5., kedd

Könyv és egyéb elmélkedések

Egy könyvet olvasok Wigner Jenő életéről. Önéletrajzi írás, de Wignerrel készített riportok alapján egy magyar származású amerikai író írta. A szerző próbálja Wigner stílusát maximálisan visszaadni, ennek megfelelően egyes szám első személyben ír. Elég jó a könyv. Jó korrajzot ad. Szórakoztató, érdekes, tetszik!

Soha nem gondoltam, hogy valami, ami a matematikával, fizikával, kémiával, kvantummechanikával kapcsolatos érdekelni fog, sőt szórakoztat is!...
Egy pár ilyen témájú beszélgetésnek már tanúja voltam, hiszen ezen témák Balázstól és néhány barátjától nem állnak olyan távol. Viszont az első olyan alkalom, amikor hasonló témájú beszélgetést megértettem és még érdekesnek is tartottam, egy Balázs apukájával (Kornéllal) történt beszélgetés volt.
Az író (azaz Wigner) könnyed stílusáról és érthetőségéről a Kornéllal történt beszélgetéseink jutnak eszembe. Balázs apukája nemcsak a szakmájában, de számos más területen is nagyon tájékozott, könnyű vele földrajzról, történelemről és bármilyen a személyiségéhez közel álló témáról beszélgetni. Én magam bár nem mindig vagyok ezen csevegések aktív résztvevője, mégis nagyon szoktam őket élvezni. Először is, mert Kornél előadókészsége nagyon magávalragadó. Másrészt mert imádom, hogy Balázsom élvezi a vele egy hullámhosszon lévő beszélgető partnerrel történő kikapcsolódást. Hiányolom ezeket a kellemes délutánokat, ha megyünk haza mindenképp kerítünk majd erre sort!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon hízelgő, amit írtál. Örülök, hogy tetszenek a Balázzsal folytatott eszmefuttatásaink.
Kornél