2011. szeptember 29., csütörtök

Nóri napirendje 8 hónaposan

Azt hiszem a napirendünk alakulásáról már rég írtam. Az elmúlt hetek az alábbiak szerint alakultak:
Nóri 6:30-7:00 között ébred. Már említettem, hogy a kiságyát átvittük a pici szobába - ezúttal ott is maradt :). Ez reggel különösen jól jön, mert ébredés után még simán elvan a pici ágyában: dumál, forog, kacarászik. Addig hagyjuk egyedül, amíg nem panaszkodik nagyon. Ez általában 20-30 percet jelent. Mi addig még kicsit lustálkodhatunk.
Balázs átmegy, kiveszi a kiságyból, kicseréli a pelusát és kiviszi a nappaliba. A reggeli ébredés után nem szokott szopizni, majd később leírom ennek az okát. Én ilyenkor még pihenek, ha nagyon fáradt vagyok vissza is alszom.
Aztán 8 körül reggelizünk közösen. Nóri babamüzlit, vagy gyümölcsöt eszik anyatejjel, vagy tápszerrel (nekünk az Aptamil vált be) kikeverve. Folyamatosan próbálok neki adni kenyérfélét, sajtot, joghurtot, túrót, tojást. Eddig nem volt ezeknek nagy sikere.

Reggeli utána rendbe veszem Nórit, majd kikisérjük Balázst a liftig (néha ki is megyünk vele a DART megállóig) és integetünk neki. 10 körül szokott szopizni, majd 10-11 körül elalszik, 1,5-2 órát szokott aludni.

Ébredés után is néha szopizik (ezt én próbálom elhagyni). Majd 1 óra körül ebédelünk.

Délután 3-4 körül szopizik megint, majd később, 4-5 körül megint alszik 1,5-2 órát.

Mikor ő szundít, nekem van egy kis időm magamra és a háztartásra.
Mikor ébren van közösen játszunk, de ha van valami dolgom pl. takarítás, akkor viszem magammal, leteszem a földre vagy a pihenőszékébe és eljátszik egyedül is.

Persze van, hogy jobban igényli a társaságomat. Ilyenkor játszunk, énekelek neki, zenét hallgatunk, mesét olvasok neki, képeket nézegetünk, szóval fárasztjuk egymást rendesen.

Ha jó az idő délután, kimegyünk sétálni. Ilyenkor szoktam vásárolni is, de van hogy csak a környéken mászkálunk, kimegyünk a tengerhez vagy a parkba.

A délutáni ébredése után megint szopizik (ezt is próbálom elhagyni) és utána 6-7 között vacsizik. Balázs 7 körül ér haza és együtt vacsizunk. Vacsora után még itt van velünk a nappaliban, majd fél 8 körül szoktuk fürdetni. Fürdetés után 8-8:30 körül megint szopizik egyet és utána alszik is.
Este általában kétszer ébred szopizni. A második esti szopizást hajnali 5-6 körülre szokta időzíteni, így amikor 7 körül felébred, nem éhes, nem akar szopizni. Nekem ez így kicsit fárasztó. Jobb lenne, ha inkább 7 körüli ébredése után szopizna és nekem nem kéne hajnalban felkelnem emiatt. De ez nem kívánságműsor kérem szépen!

Persze próbáltam már visszaringatni és vissza is alszik, de kb. 10 perccel később megint sír... Hát nem tehet róla: éhes a drágám! Egyébként sokan azt hiszik, hogy ennyi idősen a kisbabáknak már át kell aludniuk az éjszakákat. Ez egy tévhit! Tudom, nekem is van sok barátnőm, akiknek a mintababájuk már 2 hónapos koruk óta végigalusszák az estéket (mondjuk ezek a babák általában nem alszanak napközben semmit). De nem ez a tipikus! Gondoljunk csak bele: a baba gyomra még mindig elég picike, ráadásul Nórinak gyors az anyagcseréje. Naponta kétszer van kakis pelusa (azaz mostmár bilije :), úgyhogy nem csoda, hogy 4-5 óránként enni akar. De rendes gyerek, mert este szopizások után azonnal alszik is vissza és egyre rövidebb ideig szopizik. Míg kezdetben 20 percet is szopizott, most már napközben 2-3 perc alatt lerendezi, este pedig 5-6 perc és alszik is tovább.

Ma egyébként kicsit más volt a napunk, mint a fent leírtak. Feltünően keveset szopizott: délelőtt és délután is csak egyszer, úgyhogy adtam neki tízórait és uzsonnát is. Igaz, csak pár falatot evett, de szerintem ha ez így marad, akkor folyamatosan bevezethetem majd neki az ötszöri étkezést.

Nincsenek megjegyzések: