2011. szeptember 5., hétfő

Hozzátáplálás, ahogy mi csináljuk 4. rész

A hazalátogatásunk alatt sok új dolgot kóstoltattunk meg Nórival. Anyu csinált neki húslevest, abból kihalásztuk a répát, fehérrépát, karfiolt, krumplit és csirke husit. Összetörtünk mindent neki és úgy adtunk neki belőle. Első pillanattól nagyon szerette és sokat evett ezekből. Aztán kapott még a paprikás krumpliból is (persze virsli nélkül). Volt néhány új bébiétel is, amit megkóstolt, de ezeknek nem volt túl nagy sikere nála. A nagy meleg miatt kevesebbet evett és többet ivott, szopizott, mint szokott.

Én okosan itthon felejtettem a csőrös poharát, így kanálból kellett itatnunk. Pohárból is próbáltuk egy párszor. Ennek az előnye, hogy most már kanálból tökéletesen iszik. Forralt vizet szokott kapni, gyümölcslevekkel is próbálkoztam már, de azok nem tetszettek neki.

Mióta itthon vagyunk, kapott ebédre rízst csirkehússal, valamint krumplipürét is. A rízs nagyon tetszett neki. Ezt úgy csináltam, hogy simán megpároltam a rízst, só nélkül, kevés olajjal. A csirkemellet natúrban, só nélkül kisütöttem, ebből egy kicsit összecsipkodtam neki kicsi falatokra és ezt a rízshez kevertem. Nagyon tetszett neki.

Ja és még egy nagy kedvenc, amit otthon kóstolt először: a császárzsemle. Ezt kicsit vízbe áztattuk neki, hogy ne legyen túl száraz. Hoztam is ilyen zsemlét neki, de már elfogyott. Mivel itt nincs ilyen jellegű péksütemény, kinéztem egy igéretes receptet a neten és a héten meg is sütöm neki.

Szóval ebédre hasonló kajákat kap, mint mi, csak bababarátra készítem el neki ezeket (só, fűszer, tej nélkül). Reggelire általában babamüzlit kap, anyatejjel kikeverve, vacsorára pedig zsemlét, vagy gyümölcsöt. Az őszibarack és a szilva még mindig nagy kedvencek. Napközben még mindig szopizik, kb. 4-5 alkalommal (mikor otthon voltunk, a nagy meleg miatt ez sokkal gyakoribb volt).
Este még mindig ébred, legalább háromszor, ilyenkor szintén szopizik.

Nincsenek megjegyzések: