2011. szeptember 14., szerda

5 perces bögrés süti!

A bögrés sütik általában arról ismeretesek, hogy bögrével kell kiméregetni a hozzávalókat, mindent összekutyulni és már süthetjük is. Na, ez nem az a fajta bögrés süti.

A sütiről tudni kell, hogy ténlyeg 5 perc elkészíteni. Az elkészítéséhez kell egy bögre, egy kanál, egy villa és egy mikró (no meg a hozzávalók). A süti fincsi, de nem az, amitől rögtön eldobod az agyadat. Viszont nagyszerű, ha az ember valami édességre vágyik, de azonnal! :)

A procedúra a következő: vegyünk egy kb. 3 dl-es bögrét és egy evőkanalat. Tegyünk a bögrébe 4 evőkanál (nem púpozott, normál!) lisztet, 2 evőkanál kakaóport, késhegyni sütőport, pici csipet sót és 3 evőkanál cukrot. Ezeket keverjük jól el, majd üssünk bele egy egész tojást, váltsunk villára és keverjük bele a tojást. Adjunk hozzá 3 evőkanál tejet és 2 evőkanál olajat, majd keverjük tovább, míg egynemű nem lesz. Dobjuk a mikróba és a legmagasabb fokozaton (nálunk ez 900W volt) süssük 2-3 percet, egész pontosan addig, amíg a süti már nem mászik tovább. Merthogy sütés közben figyeljünk! Látni fogjuk, ahogy a süti megemelkedik és kimászik a pohárból.
Ha megáll a növekedésben, állítsuk le a mikrót és hagyjuk benne 1-2 percet a sütit. Vissza is esik majd, de ez nem baj. Egy kés segítségével könnyen ki tudjuk venni a pohárból.

A végeredmény egy sűrű, csokis piskóta lesz. Szerintem baracklekvárral és egy nagy pohár tejjel a legfinomabb. A tészta tetszés és fantázia szerint variálható. Én tettem bele pici étcsokidarabkákat is, de egy kis durvára tört dió is illet volna bele. Ez az adag két felnőttnek bőven elég.

Mint említettem, nem a világ legfinomabb édessége, de ha gyorsan össze akarunk valamit dobni, akkor tökéletes. Legközelebb fotót is teszek majd fel róla. Most hamarabb elfogyott, minthogy le tudtam volna fényképzeni :)

A receptet itt találtam.

Update: Ma (szombaton) ismét elkészítettem ezt a sütit, de nem volt itthon tojás, így az most nem került bele. Viszont tettem bele két evőkanálnyi durvára tört diót és egy csipet fahéjat. A liszt mennyiségét csökkentettem 3 evőkanálra, az olajat pedig emeltem 3-ra.
Tehát az alábbiak kerültek a bögrébe: 3 ek. liszt, 3 ek cukor, 2 ek kakaópor, késhegynyi sütőpor, csipet fahéj, 2 ek. durvára tört dió, 2 ek. apróra tört étcsoki, 3 ek. tej és 3 ek olaj. Az így elkészült süti kicsit ragacsos, szaftosabb, töményebb és ellenállhatatlan... Igazi bűnbeesés. Csak azoknak javaslom kipróbálásra, akik komoly önuralommal rendelkeznek és akik tudják, hogy pár falat után le tudnak állni vele. Máskülönben csak azt veszed majd észre, hogy benyomtál egy bögre tömény csokis gyönyört és aztán már hiába fogadod meg, hogy ma már nem eszel többet, mert kb. egy hetet is koplalhatnál... Arról nem is beszélve, hogy pár nap múlva, amikor ismét rádtör majd az édességehetnék, azon fogsz majd filózni, hogy ezúttal milyen extra hozzávalóval (narancshéj, aszalt gyümölcs, esetleg valamilyen likőr) lehetne megbolondítani, ezt a igazán egyszerű, de annál nagyszerűbb csodát... :)

Nincsenek megjegyzések: