2011. szeptember 15., csütörtök

Hozzátáplálás, ahogy mi csináljuk 5. rész

Sokan kérdezik, hogy miket eszik már Nóri. Íme egy lista a teljesség igénye nélkül.

Gyümölcsök:
- barack (ez állandó kedvenc)
- szilva
- alma
- körte
- banán
- mangó

Zöldségek:
- répa
- paszternák
- krumpli
- karalábé
- brokkoli
- sütőtök
- vöröshagyma

Húsok:
- csirke
- pulyka
- marha

Egyebek:
- rízs (főtt rízs és babarízs formájában is)
- babamüzli
- zsemle
- fehér kenyér
- babakeksz
- fűszerek (pirospaprika, majoranna, petrezselyem, oregánó, bazsalikom)

Innivalók:
- víz (forralt és visszahűtött)
- anyatej

A zöldségeket és gyümölcsöket nyersen reszelve, főzve vagy sülve szokta kapni. Sokszor kombinálom őket. Pürésítem, vagy csak összenyomkodom. A főtt rízst olyan formában kapja, ahogy mi esszük (persze kevesebb sóval). Egyébként próbálok úgy főzni, hogy a mi kajánkból egyen. Pl. hétvégén gulyáslevest csinált Balázs és Nóri abból kapott zöldségeket (répát, fehérrépát, krumplit) és marhahúst pürésítve. A héten evett paprikáskrumplit (ezt is kevesebb sóval csináltam, hús nélkül, petrezselyemmel). Ezt imádta. Rengeteget evett belőle. Ma pedig rízst csináltam brokkolimártással és majorannás sült pulykamellel. Ezekből mind kapott. Ebéd után mindig megkínálom valami gyümölccsel, mert azokat jobban eszi és ha esetleg nem ízlik neki az ebéd, azzal jól tud lakni.

Sokmindent eszik, de csak abból eszik sokat és eleget, ami igazán ízlik neki. Pl. ma este kapott főtt rízst, barackkal és pici pulykahússal keverve. Evett belőle 30 g-ot és sehogy sem tudtam beleimádkozni többet. Aztán melegítettem neki a paprikáskumpliból és abból megevett még 80 g-ot, utána lenyomott még egy fél barackot :)

Szóval ha valamiből nem kér többet, az korántsem jelenti azt, hogy jól lakott. És kaját magától soha sem kér. Mindig nekem kell kínálgatni. De ha valami tetszik neki, abból eszik rendesen.

Hamarosan csinálok neki húslevest (ezt otthon már evett és nagyon szerette), húsgombócot paradicsomszósszal, krumplival és új gyömülcsökkel, zöldségekkel is megkínálom majd.

Eddig két olyan kaja volt, amit ránézésre, megkóstolás nélkül elutasított: a cékla és a spenót. A céklát nem bántam annyira, mert itt a Tesco-ban lehet kapni előre megfőzött minicéklákat, úgyhogy azzal sok tennivalóm nem volt. Főtt, összetört krumplival kikevertem és annyi. Viszont a spenótot nulláról csináltam. Azaz megmostam, összevágtam, megfőztem, turmixoltam, csináltam hozzá egy vékony kis rántást, és ízesítettem. Szerintem isteni lett, de a Miss meg se kóstolta. Ha valami nem szimpi neki, olyan szorosra tudja zárni a száját, hogy lehetetlenség bármit is belecsempészni. Nem is hadakoztam vele sokat. Másnap és harmadnap sem volt hajlandó megkóstolni ezeket. Majd pár hét múlva újra próbálkozunk.

Nincsenek megjegyzések: