2008. június 1., vasárnap

Nyugat-Írország

Csütörtök este érkezett meg Csabi és Marcsi hozzánk vendégségbe. Még a reptéren autót béreltek és néhány kisebb navigációs kaland után valamivel éfjél után sikeresen megérkeztek hozzánk. Pénteken Dublint járták be, tegnap reggel pedig négyesben elindultunk Galway-be.
Mivel Galway kb. 300 km-re van Dublintól, próbáltunk minél hamarabb elindulni és egy óra körül meg is érkeztünk a városba, ami elég jónak számít, mert az út többsége kétszer egysávos szűk utakból állt. Galway aranyos, hangulatos kis vársoka, íme néhány fotó:

Nyugaton hangulatos, teljesen egyedi a táj, ami a halott állatoknak, a tengernek és némi gleccser-tevékenysgének köszönhető. Hogy értsétek miről beszélek: sok-sok-sok-sok és még több évvel ezelőtt meleg tengervíz borította ezt a vidéket... Az elhullott állatok és növények maradványai a tenger fenekén összegyűltek és üledékes kőzeteket hoztak létre az évmilliók során. Aztán a tenger visszahúzódott és ezeket a kőzeteket maga után hagyta. Ezt követték a gleccserek, amik mély barázdákat vájtak ezekbe a nagy sziklatömbökbe és kisebb-nagyobb köveket hoztak létre eközben. A sziklák hajszálrepedéseibe víz és föld került, amiket a növények gyökerei tovább szélesítettek. Ez a hosszú eróziós folyamat tette lehetővé, hogy most a szürke sziklák között gyönyörű virágok éljenek.

Ez a vidék egyszerűen gyönyörű! Sok szikla, kisebb-nagyobb kövek, sok zöld fű, apró virágok. Az emberek természetesen ezeket a köveket használják az építkezéseknél, így sok a kő alapú ház, a sziklakert és a kőkerítés.

Elfoglaltuk a szállást, ami egy nagyon kis aranyos "Bed & Breakfast" jellegű szálló volt (családi vállalkozás, 3 kis szobával).

Azonnal mentünk is tovább a Moher sziklákhoz. Ezek a meredek sziklapartok több, mint 300 millió éve alakultak ki. A legmagasabb sziklafal 214 méter magasan van a tengerszinthez képest! Nagy szerencsénk volt az időjárással! Teljes pompájában mutatta magát a táj:

Este bementünk a legközelebbi faluba vacsorázni. Nagyon finomakat ettünk és egy kis zenés mulatság után (ahol a helyi zenész szólóban gitározott és énekelt pop slágereket....) mentünk is a szállásra aludni.

Ma pedig a kiadós "full irish breakfast" (sült szalonna+kolbász+tükörtöjás+sült paradicsom és pirítós kenyér) után jöttünk is vissza Dublinba, természetesen még néhány megállót megejtettünk. Megnéztük a Portal Tomb-ot, ami ie. 4000-ből maradt meg és temetkezési helyként és áldozati oltárként működött.

Voltuk még egy 1500-as években épített várnál is, de sajnos erről nincs más infom...

Nagyon jól éreztük magunkat és gyönyörű tájakat láttunk ismét. Csabiék ma mentek tovább Észak-Írországba (Belfast-on keresztül mennek egy kis északi faluba). Kedd este jönnek vissza, aztán szerdán mennek is tovább Amszterdamba, majd onnan vissza Budapestre... jó tartalmas programot állítottak össze :)

Nekünk a holnapi nap munkaszüneti nap. Még nincs konkrét programunk... Ja és képzeljétek! Csütörök este sikerült kicseréltetni a könyvespolcunk hibás darabját és Balázs, az ezermester már fel is állította (bár kicsit labilis, de azt hiszem ez a a szerkezet alapvető gyengesége miatt van így), úgyhogy lehet, hogy holnap többek között a könyvek kipakolása kerül terítékre és akkor az összes kartondobozunk eltűnik végre a lakásból!

Névtelen írta...

Hali,

itt én is jártam, a Moher Rocks tényleg lenyűgöző! És egyébként is nagyon jók a képek. Vagy jó a fénykepezőgépetek, vagy az ír fények rendkívüliek...

Ahogy elolvastam a bejegyzést, betettem a Clannad-tól az An Díolaim albumot... és rám tört a nosztalgia! Nem tudtok valami jó kis DTP-s grafikusi állást Galwayban? :o)