2008. június 21., szombat

A hét érdekességei

Hétközben jegyzeteltem, hogy mit is kéne megírnom majd, mik lehetnek számotokra is érdekesek. Íme néhány dolog!

A délutáni tanárom, Shay mondta, hogy itt Dublinban, és általában a keleti parton kevesebb halat fogyasztanak az írek, mint délen, vagy nyugaton. Ennek az az oka, hogy az itteniek tartanak az Ír tengerben fogott halaktól. A britek ugyanis szennyezik azt a vizet és az itt fogott hal minősége így nem olyan jó, sőt egyenesen egészségtelen és veszélyes. Az angol partokon egy nukleáris erőműből jön a szennyeződés és a káros anyagok... Emiatt nem szabad enni az itt fogott halból... Sőt! Ez magyarázza azt is, hogy miért születik itt ilyen sok szellemi-fogyatékos gyerek. (Persze mindehez az abortusz tilalomnak, a vallás fontosságának, az állami gyerektámogatásnak, vagy annak, hogy mindenki a másod-unokatesójával házasodik össze, semmi köze nincs...)

Aztán a héten az egyik spanyol srác behozta a gitárját és játszott nekünk. Flamenkót tanul már nyolc éve és iszonyatosan jól nyomta. Nagyon tehetséges! Mondta is neki a tanárunk, hogy ha gyakorol, üljön ki a Grafton Street-re (ami olyan, mint nálunk a Váci utca) egy kis pénzt gyűjteni. Az egyik srác rendszeresen kiment az utcára zenélni, gyakorolni és naponta legalább 50 eurót keresett, hétvégenként 100-at is... Komolyan elgondolkodtató...

Aztán egy másik órán arról volt szó, hogy mi a szerepe ma a médianak és hogy a média milyen hatással van az életünkre. Többek között arról is szó esett, hogy mit mutathatnak a TV-ben és mit nem. Az egyik példa az volt, amikor valamelyik közelkeleti országból tudósítottak a háborúról és egy olyan képet mutattak, ahol az apuka az ölében viszi a halott kisfiát. Mondtam, hogy szerintem ezt nem lenne szabad kora este mutatni, mert rossz hatással lehet a gyerekekre. Szerintem nem jó, ha egy kisgyerek látja, hogy ilyen brutális is lehet a világ. Nem azt mondom, hogy burokban kell nevelni a gyerekeket, de ha nem muszáj, nem kell őket túl korán ilyen sokkoló képekkel terhelni. Az osztályból egyedül én voltam, aki így gondolkodott. Mindenki más azt mondta, hogy egy 6-8 éves gyerek igenis tudja, hogy milyen az élet, és láthatja ezeket a képeket. Hát nem tudom... Persze mindenki a saját elvei szerint neveli a gyerekeit, de azért ez meglepett. Erre reagálva megkérdeztem, hogy akkor egy szerxjelenetet is nézhet egy 6 éves gyerek? Hiszen az is az élet része... De mondták, hogy hát azt nem, mert az más! Nem tudom... Én mondtam, hogy ugyanúgy, ahogy egy szexjelenetet, úgy egy háborús képsorozatot, vagy például a haldokló rákos gyerekekről szóló riportot sem nézetnék meg a gyerekemmel.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát Te sokkal jobban beszélhetsz angolul, mint állítottad :o)