2009. június 3., szerda

Pörgés otthon

Tegnap este érkeztem vissza Dublinba. Majdnem két hetet töltöttem otthon. Elég pörgős kiruccanás volt. A látogatásom fő indokai: a nyelvvizsgám szóbeli része, valamint az esküvő szervezése volt.

A szóbeliről irnék egy kicsit részletesebben. A szakmai (gazdasági) középfokú nyelvvizsgáról van szó. Sokan úgy gondolják, hogy a Dublinban eltöltött egy év után ennek simán mennie kell. Hát ne gondoljátok! Előszöris azért ne, mert a Külkerre mentem nyelvvizságzni. Állítólag ez az egyik legkeményebb szakmai nyelvvizsga. Másrészt azért ne, mert én gyakorlatilag nulla angoltudással jöttem ki. Szeptemberig jártam nyelviskolába, utána a szakmai angolt autodidakta módon próbáltam elsajátítani. A nyelvvizgsa sokkal könnyebb azoknak, akiknek ez egy külön tantárgy a fősuli 4 éve alatt. Főleg úgy, hogy a legtöbben előtte már tanultak angolt a gimnáziumban. Ezeket most nem azért mondom, hogy fényezzem magamat, csak olyan rosszul esik, amikor többen azt vágják a fejemhez, hogy csupán azért mert itt élek, szinte "kötelességem" tudni angolul. Arról nem is beszélve, hogy mivel még nem dolgozok, alig van lehetőségem angolul társalogni.

Na, visszatérve a szóbelire: az első feladat az, hogy a vizsgabiztosokkal kell beszélgetni a szakmai múltadról, a jövődről, céljaidról. A második feladat egy angol nyelvű, írott szakmai szöveg ismertetése magyarul, szóban (ami azt jelentette, hogy gyakorlatilag le kellett fordítani a szöveget). Ezek után adnak két elég általános témát. Ezek közül a vizsgázó választhat egyet, amiről 2-3 percet szabadon kell beszélnie. Az én témáim ezek voltak: "mibe érdemes ma befektetni" és "a cégek felépítése". Én az utóbbit választottam. Az utolsó feladat egy szituációs játék, amiben az egyik vizsgáztató a partnered. Úgy érzem, hogy szerencsém volt, mert jó témákat kaptam. Bár nem volt tökéletes a feleletem, de folyékonyan és magabiztosan beszéltem végig. Jövő héten lesznek eredmények, majd megírom, hogy mi lett...

Az otthonlétem alatt igyekeztem minden olyat megszervezni az esküvővel kapcsoltosan, amit innen messziről nem lehet, vagy nehézkes. Egyeztettem a rendezvényszervezővel a "programmenetünkkel" kapcsolatosan és kifizettem az ezzel járó költésgeket. Érdekel valakit, hogy mi mennyibe kerül?... Csupán tájékoztató jelleggel írnám le azoknak, akik terveznek a közeljövőben esküvőt. A házasságkötés maga díjmentes és mint megtudtuk mindössze 8 percet vesz majd igénybe! Ha kérsz olyan extrákat, mint aláfestő zene, szűlőköszöntő, gyertyagyújtás, pezsgős koccintás, versmondás, ez már mind pénzbe kerül és ezekkel együtt kb. 15 perc a szertartás.

Nekünk nem lesz templomi esküvőnk, bár én örültem volna neki, de nem akartam Balázst olyanba kényszeríteni, amiben nem hisz. Többen mondták, hogy "pedig milyen szép a templomi szertartás". Hát igen, de nem hiszem, hogy a szép mivolta kéne, hogy motiváló legyen a résztvevők számára. Ezzel az erővel tarthatnánk görög ortodox szertartást is, mert nekem azok a templomok sokkal jobban tetszenek, mint a római katolikusok... Azért mert nem tartunk templomi esküvőt, nem tartom magamat kevésbé hívőnek.

Visszatérve a szervezésre: lefoglaltam a vacsorahelyszínt. A Hotel Benta "Beatrix" éttermét béreljük ki és az ételeket, italokat is ők fogják szolgáltatni. Ezt a helyszínt az anyakönyvvezető ajánlotta. Ezt néztük meg először. Még voltunk pár helyen, de ennél maradtunk. A környék elég lerobbant, de maga a hotel - ami állítólag egy munkásszállóból lett átalakítva :) - szépen fel van újítva és az étterem része nagyon megtetszett. A falak bordóra vannak festve, a terem közepén van egy kis nádfedeles, magyar motívumos rész. Nagyon hangulatos. Láttunk róla fotókat, hogy miyen feldíszítve és szerintem nagyon szép lesz. Arról nem is beszélve, hogy nagyon rugalmasak: bevihetünk bort saját beszállítótól, ill. sütiket és persze a menyasszonyi tortát. A menüvel kapcsolatosan is nagyon rugalmasak. Eddig elégedettek vagyunk velük.

Voltam menyasszonyi ruhákat is próbálni. Sikerült is kiválasztani a legszebbet és le is foglaltam. Rátaláltam egy aranyos kis menyecskeruhára, ezt is megvettem. Még a hazalátogatásom előtt itt Dublinban beszereztem a cipőmet is, úgyhogy a ruhakérdés megoldódott :)

Választottunk zenekart is. Ez nem volt túl nehéz, mert egyik unokatesóm egy háromtagú zenekarban énekel. Nagyon szép a hangja és rendszeresen zenélnek lakodalmakon és más rendezvényeken is. Ráadásul jó bulizós zenéket játszanak, úgyhogy biztos jó hangulatot biztosítanak majd.

Már a vendéglistánk is megvan és készítjük a meghívókat. Szóval nagyon jól állunk.

Ha otthon szerveznénk, nem hiszem, hogy így pörögne minden. Mivel a fontosabb dolgokat most el kellett intézni, biztos nem marad semmi az utolsó pillanatra. Balázs: Na ezt majd olvassuk vissza szeptember 27-én! :)

Egy kis érdekesség: Írországban adókedvezményt kapnak azok, akik házasok és a párjuk munkanélküli. Így ha a feleség háztartásbeli, akkor a férj többet visz haza. Ez az élettársi viszonyra sajnos nem vonatkozik.

Nincsenek megjegyzések: