2009. június 8., hétfő

Kirándulás Észak-Írországban

A hétvégére béreltünk autót és ellátogattunk Észak-Írországba. Még péntek délután elmentünk átvenni az autót és 5-kor már úton is voltunk. Nem volt vészes a forgalom, így két és fél órával később már Belfast-ban voltunk. Nem álltunk meg a fővárosban, mert a célunk az egyik legészakabbi városka, Ballycastle elérése volt:

View Larger Map

9-re értünk a szállásunkra, de még fent volt a nap. Gyorsan átvettük a szobánk kulcsát és bepattantunk az autóba, remélve, hogy hátha elérjük még a naplementét a Giant's Causeway-nél, ami k.b. 15 km-re van Ballycastle-től. Pont akkor értünk oda, amikor a Nap lebukott a felhők mögé:
From 2009-06-06 Northern Ireland

Másnap reggel újból útnak indultunk, hogy felfedezzük a partvidéket. Első állomásunk megint a Giant's Causeway volt, mert ez a fő attrakció az északi parton. Beszéljenek a képek:

Utána mentünk tovább, de nem kellett sokat autóznunk: megláttunk egy gyönyörű, fehér homokos tengerpartot. Fújt a szél, hűvös volt, de Eszternek az az ötlete támadt, hogy vegyük le a cipőnket és menjünk rá mezitláb a homokra. Nagyon jó ötlet volt! A Nap felmelegítette a finomszemű homokot, ami nagyon kellemesen simogatta a lábunkat,... közben a fejünk majd lefagyott a hideg szélben :)

Elmentünk az Ír-sziget legrégebbi whiskey-főzdéjébe, az Old Bushmills Distillery-be, amit több, mit 400 évvel ezelőtt alapítottak és a mai napig működik (most már a Diageo konszern tulajdonában van):
From 2009-06-06 Northern Ireland

Láttunk sok szép, apró öblöt:

...és érdekes építészetet:

A hosszú napot egy finom vacsorával koronáztuk meg egy apró, hangulatos étteremben:
From 2009-06-06 Northern Ireland

Én szokásomhoz híven marha steak-et rendeltem, Eszter pedig a tengeri halat választotta a napi ajánlatból.

Másnap megint útrakeltünk. Ezúttal, mivel nem kellett sietnünk sehova, a parton mentünk végig a szűk, kanyargós utakon Belfast-ig.
Első megállónk a Torr Head volt. Ez az Ír-sziget azon pontja, ami legközelebb fekszik Skóciához. Azon az oldalon a legközelebbi pont a "Mull of Kintyre", ami egyben egy Paul McCartney dal címe.
From 2009-06-06 Northern Ireland

A második megállónk a Glenariff Forest Park volt, ahol tettünk egy nagyon kellemes erdei sétát:

Innen már nem sok látnivaló volt hazáig, hacsak a rengeteg oldtimer autót nem számítjuk annak: