2011. október 20., csütörtök

Ír esküvőn voltunk

Nagyon jól telt a hétvége. Szombaton egy baráti pár, Lucia és Martin esküvőjén voltunk. Ők majdnem két évig voltak szomszédaink. A szemben lévő lakást bérelték. Sajnos pár hónapja Howth-ba költöztek. Jóban voltunk velük. Gyakran átjártunk egymáshoz vacsorázni, beszélgetni. Lucia ír származású, Martin pedig Új-Zélandról jött.

A templomi szertartás Wicklow megyében, egészen pontosan Crosschapel-ben volt. Ez Dublintól 40 percnyi autóútra van. Az idő elég szürke volt, de szerencsére nem esett. A meghívóban az állt, hogy fél kettőkor kezdődik a szertartás. De számítottunk arra, hogy az írek "pontossága" miatt csúszni fog a program. Így is lett :) Fél órás késéssel, azaz kettő órakor kezdődött az esküvő. A templom nem volt túl nagy, a násznép kényelmesen kitöltötte. Mi Nóri miatt hátra ültünk. Felkészülve arra, ha Nóri türelmetlen lenne és hangoskodna, ki tudjak vele menni. De jó kislány volt :) Szépen csöndben végigülte a szertartást.


A mise szép volt, de szerintem nem volt különösebben megható és egyáltalán nem volt személyes. Ami más volt, mint otthon, hogy a násznép között sokkal több volt az aktív hívő. Ez azt jelenti, hogy a többség imádkozott, tudta a mise menetét és áldoztak is. Az otthoni gyakorlattal ellentétben a mise folyamán nem volt adománygyűjtés. A szertartás végén pedig az ifjú pár a pappal együtt átment a sekrestyébe aláírni a hivatalos papírokat. Ugyanis itt az egyházi esküvő alkalmával regisztrálják a házasokat, így a polgári szertartást nem kell külön megtartani. Sőt, csak 2009 óta lehet polgári esküvőt tartani. Előtt kizárólag egyházi esküvők voltak.
Mikor a pár - immár férj és feleségként - visszajött a templomba, mindenki tapsolt.


A templomi szertartás után elmentünk a hotelbe, ahol a fogadás és a vacsora volt. A fogadás során beszélgettünk a násznép többi tagjával. Pezsgőt, teát, kávét szolgáltak fel teasüteményekkel és pici falatnyi szendvicsekkel. Közben a profi fotós mindekiről készített egy pár képet.

Nóri nagyon jól bírta a hangzavart és a tömeget. Vittük a babakocsiját és többnyire abban csücsült, onnan nézelődött. Uzsonnára kapott szilvát, majd Balázs elment vele sétálni és a séta közben szépen el is aludt.

5 óra körül átmentünk abba a terembe, ahol a vacsora volt. Az asztalok szépek voltak, de szerintem kicsit egyszerű volt a díszítés. A vacsora 5 fogásból állt, amit kb. 3 órán alatt fogyasztottunk el. A kiszolgálás hibátlan volt. Nagyon profi volt a személyzet.
Előételként én tenger gyümölcseiből készült pitét kértem, Balázs pedig csirkés salátát evett. Ezután bab- és cukkinikrémleves következett. Aztán citrom szörbetet szolgáltak fel. (Ez olyan, mint a jégkása. Nem értettük, hogy kerül a leves és a főétel közé ez a dolog... de másoknak sem volt egyértelmű...) Főételnek én tengeri halfilét választottam, Balázs pedig steak-et evett. Nekem a hal nagyon ízlett! Isteni finom volt! Balázs steak-je kicsit túl volt sütve, úgyhogy Ő nem volt olyan elégedett. Desszertre almáspitét kaptunk vaníliafagyival. Ezt leírni is sok volt, nemhogy elfogyasztani. Szerencsére bőven volt idő a fogások között.

Közben Nórinak kértem egy etetőszéket, amit kb. 2 perc alatt meg is kaptunk. Vittem neki itthonról kaját, amit ott megmelegítettek nekünk. Nóri nagyon jól evett. Szerintem kifejezetten élvezte, hogy társaságban ehetett :) A főfogásnál tartottunk, amikor nyűgösködni kezdett és el kellett vinnem tisztába tenni és megszoptatni.
Általában a mozgáskorlátozottak mosdójában szokott lenni pelenkázó. De most nem találtam ilyet. A női mosdó sem úgy volt kialakítva. Nem tudtam volna sehova tenni Nórit. Így odamentem az egyik pincérhez. Hívták is a kisfőnököt, aki kinyitott nekem egy tárgyalót és mondta, hogy az este folyamán nyitva is hagyja nekem, ide bármikor elvonulhatok Nórival.
Rendbe tettem Nórit, meg is nyugodott, majd visszamentünk a terembe. Közben eszembe jutott, hogy a vacsorám már biztosan kihűlt... Aztán mikor leültem, döbbentem láttam, hogy a kajám eltünt... Balázs mondta, hogy az egyik asztaltársunk megkérte a pincérnőt, hogy vigye el a tányéromat és tartsák melegen. Mikor ugyanez a fickó látta, hogy jövök vissza Nórival, intett a pincérnek, hogy hozza vissza. Kb. 1 perc alatt hozták is a tányéromat és mondták, hogy inkább csináltak nekem egy újat :) Úgyhogy kaptam egy új, friss, meleg adagot.

A vacsora után Nóri 8 körül szépen el is aludt a babakocsiban.

Később elkezdődtek a beszédek. Ez volt az esküvő egyik fénypontja. A vőlegyény tanúja felkonferálta a menyasszony apukáját, aki egy kb. 15 perces beszédet tartott. Mesélt Lucia-ról, milyen volt kislánynak. Mesélt Martinról, hogyan találkozott vele először és hogy milyenek is ők együtt. Majd elmondta a jókívánságait és együtt koccintottunk az egészségükre.
Aztán következett a vőlegény beszédje. Ő is elmondta, hogyan találkozott Lucia-val. Hogy mit jelent számára ez a kapcsolat. Mesélt Lucia szüleiről, öccséről és elmondta, hogy mennyire szereti, becsüli, tiszteli a feleségét és hogy milyen szerencsés, hogy ilyen nagyszerű lányt vehetett el feleségül. Ez is egy hosszabb beszéd volt. Nagyon megható és nagyon kedves volt!
Végül a vőlegény tanúja is mondott egy beszédet. De bevallom, erre már nem igazán tudtam koncentrálni.

Ezek után az ifjú pár felvágta a tortát, amit viszont csak később szolgáltak fel és Balázs legnagyobb sajnálatára mi le is maradtunk róla.

Majd megérkezett a zenekar. A teremben az asztalokat kicsit összerendezték, hogy legyen hely a zenekari színpadnak és a tánctérnek. A zenekar nemcsak hangszereket és hangosítást hozott magával. Hoztak egy komplett táncparkettet és diszkófényeket is! De komolyan! Kb. egynégyzetméteres lapokból rakták ki a táncparkettet. Két srác kb. 20 perc alatt összerakta. Nagyon profi volt!

Mivel a zenekar elég hangos volt, Nórika felébredt és elég nyűgös volt. Már én is fáradtam, így mi ekkor elbúcsúztunk a lány szüleitől, megköszöntük a meghívást, majd elköszöntünk az ifjú pártól is.
Ekkor következett az "első tánc", a menyasszony és vőlegény első tánca, mint férj és feleség. Ebből az első pár percet még megnéztük, aztán összepakoltunk és jöttünk haza.

A hazaúton Nóri elaludt. Csak akkor ébredt fel, amikor itthon kivettem a babakocsiból, megetettem és aludt is tovább.

Nagyon örültünk, hogy el tudtunk menni és hogy ilyen jó sikerült Lucia és Martin nagy napja. Érdekes volt látni, milyen is itt egy esküvő.

Másnap, azaz vasárnap gyönyörű napos idő volt. Bár már nincs úgy ereje a napnak, így nincs igazán meleg. De mindenképp ki akartuk használni ezt a szép időt, így miután Nóri megebédelt, ki is mentünk a parkba. Mi Balázzsal ott ebédletünk. Nóri - mint mindig - most is nagyon élvezte :)

Nincsenek megjegyzések: