2011. október 27., csütörtök

Banános csokis expressz süti

No kérem szépen ez egy pofon egyszerű, de annál finomabb süti. Kevert tésztás, pihe-puha, édes kis semmiség. Még véletlenül sem az a fullasztó, száraz, porzó kevert fajta! Percek alatt össze lehet dobni. Ami nekem különösen tetszett benne, hogy mindössze két tál és egy kézi habverő kell az elékszítéséhez. Szürke, hideg, fázós őszi délután tökéletes kényeztetés léleknek és gyomornak egyaránt, mert mint tudjuk a lélekhez a gyomron át vezet az út...

Na lássuk a receptet (21x21 cm-es szögletes formához). Ezt a formát egyébként imádom! Pár hete vettem a Tesco-ban, két tepsi (ugyanaz a méret) 2,5 euróba került. A mérete kettőnknek tökéletes!

Szóval egy kicsi tálba keverjünk össze 150 g lisztet, egy csapott teáskanál sütőporral és egy csipet sóval. Majd egy nagy tálba keverjünk el 130 g cukrot, kevés fahéjjal, 80 g olvasztott vajjal és egy pici vaníliaaromával. Adjunk hozzá egyenként 2 egész tojást. Ezeket jól keverjük bele. Nem kell kihabosítani, de azért pár percig illik kevergetni. Majd adjunk hozzá egy darab pépesített érett banánt (én másfelet tettem bele, mert annyi volt itthon). Szitáljuk erre a lisztes keveréket és keverjük össze, majd adjunk ehhez 50 g (az eredeti recept 100 g-ot ír) étcsokit.

A masszát vajazott, lisztezett formába simítjuk és 170 fokon, 20-25 perc alatt készre sütjük. Ha megsült, ne vegyétek ki a sütőből, különben úgy jártok mint én és egy kis süppedés lesz a süti közepén. Csokiimádók étcsokit csöpögtethetnek a tetejére, extrém édesszájúak porcukrot szórhatnak rá. Én lusta voltam és nemes egyszerűséggel felvágtam, tálaltam és egy pohár tej kíséretében felfaltam.

Recept innen.

Nincsenek megjegyzések: