2011. október 5., szerda

Hozzátáplálás, ahogy mi csináljuk 6. rész

Múlt héten megkóstolt pár új ételt Nóri.

Reggelire még mindig főleg babaműzlit és gyümölcsöt kap. Bár már megkósolta a joghurtot és pár falattal evett a kenyérből is, de ezekért nem rajong különösképpen.

Ebédre a következő újdonságokat kapta a héten: gombapörkölt tésztával, rakott karfiol és kelbimbófőzelék.

A gombás tésztát úgy csináltam neki, hogy a főtt tésztát kicsit tovább főztem. Majd a puhára főtt tésztra kanalaztam párat abból a vízből, amiben a tészta főtt és botmixerrel pörgettem párat rajta. Nem akartam pépesíteni, csak összedaraboltam. Ezt összekevertem a gombapörkölt szaftjával, gombát nem adtam neki. Nagyon tetszett neki!
A karfiolt nem rízzsel, hanem krumplival készítettem. Egész pontosan megfőztem a krumplit héjában (mint a rakott krumplihoz), feldaraboltam és egy jénai alját kiraktam vele. Erre jött a pulykahúsból készült husi réteg, majd a főtt karfiol és tetejére tejfölt tettem. Így sütöttem kb. 20 percig. Nórinak főleg karfiolt és húst adtam, villával összetörve.
A kelbimbófőzelék pedig úgy készült, hogy a kelbimbót kevés vízben (épphogy ellepje) főztem pár percig, majd leöntöttem róla a vízet és tettem rá újat. Megint felforraltam és 10 percig főztem, majd beletettem egy kisebb krumplit felkockázva. Az ebéd készítésekor kimaradt egy pici párolt vöröshagyma, úgyhogy azt felmelegítettem raktam rá egy csapott teáskanál lisztet, kevergettem pár percet, majd tettem hozzá reszelt fokhagymát, egy mokkáskanál pirospaprikát és egy csipet őrölt köménnyel ízesítettem. Ezt felöntöttem egy pici tejjel. A puhára főtt zöldségeket összenyomkodtam, ráöntöttem a rántást és összeforraltam.

Ezeken kívül megkóstolta még a csemegeuborkát és grapefuitot. Mindkettőből nagyon keveset kapott, a grapefruit levéből kapott pár teáskanállal. Nagyon ízlett neki a savanyú és a kesernyés íz is.

Azt elfelejtettem írni, hogy múlt héten kapott először szőlőt. Első alkalommal csak 4 szemet, héj nélkül (a szőlők elve mag nélküliek). Mivel nem lett semmi baja (kiütés, hasmenés), a következő nap már picit többet kapott. Tegnap vacsi után pedig már egy kisebb fürtöt (kb. 10 szem lehetett rajta) megevett. Imádja!

A tegnapi ebéd is új volt számára. Sültkrumplit ettünk rántotthússal. A krumplit vastag, nagy darabokra vágtam és nagyon kevés olajon sütöttem meg. Nóri a krumplik puha közepét kapta meg. A rántotthúst csirkemellből készítettem. Nórinek "lehámoztam" a husit, azaz a panír nélkül elcsipokodtam neki apró darabokra. Imádta!

Új fogás volt a mai is: hagymás tészta. Nagyon pici olajon 5 percig pároltam egy evőkanálnyi apróra darabolt vöröshagymát. Erre reszeltem fél gerezd fokhagymát, majd tettem rá egy csipet őrölt pirospaprikát. Ebbe fogattam a kifőtt tésztát. Ebből is rengeteget megevett.

Az elmúlt napokban próbálunk mindig közösen enni Nórival. Tesóm, Kriszti mondta, hogy lehet, hogy többet és jobban enne Nóri velünk együtt. Úgyhogy tettünk egy próbát és igaza lett Krisztinek. Valóban sokkal több kedve van enni és mintha kevésbé válogatna, ha ő is azt eszi, amit mi.

Nincsenek megjegyzések: