2009. augusztus 16., vasárnap

Canga

Már jó ideje szerettem volna magamnak egy jó versenybiciklit. Nem azóta, hogy kijöttünk Írországba. Nem is néhány éve. Igazából azóta szeretnék egyet, amióta nyolcadikos koromban kipróbáltam akkori legjobb barátom, Petró Dávid bringáját. Hatalmas volt nekem, de nagyon élveztem. Aztán később kaptam én is egy nagy bringát: berlini keresztapám, Manfred nekem adta a Raleigh biciklijét. Ez is nagy volt nekem, de jó minőségű canga volt. Igaz ez nem versenybicikli volt, de keskeny gumik és verseny-nyereg volt rajta, úgyhogy lehetett vele repeszteni.
Középiskolában még használtam valamennyit, de az egyetem alatt már BKV-val és autóval közlekedtem (bringával a 17 km nekem túl sok lett volna naponta oda-vissza).
Most viszont 9 km van a lakás és a munkahely között, ami még pont az a távolság, amit szívesen letekerek naponta, így elhatároztam, hogy most már tényleg beszerzek egy cangát.
Múlt hétvégén elkezdtem nézegetni az árakat és majd' leestem a székről. Jó minőségű, új biciklik 300-400 eurónál kezdődnek. Én meg olyan vagyok, hogy ha lehet, nem veszek rossz minőséget, csak hogy olcsóbban jöjjön ki, így hát hétfőn áttértem a használt bicikli hirdetések böngészésére. A gumtree.ie oldalon találtam is rögtön hármat, amik tetszettek. Kiválasztottam közülük a legjobbat és írtam is a tulajnak. Még aznap este találkoztunk, megnéztem a biciklit, tetszett, kifizettem és azzal mentem haza. 170 euróból megúsztam. Később megnéztem: tavaly 480 euró volt ez a bicikli újonan. Az enyém szinte új (4 hónapos), úgyhogy spóroltam 300 eurót. Persze ráköltöttem még egy százast a kiegészítőkre (sisak, lámpák, tisztítószer, kenőanyagok, fékbetétek), de még így is jól jöttem ki.

Így néz ki:
From Dun Laoghaire

From Dun Laoghaire


Technikai adatok:
Váz: GT GTR Series 4 2008, alimínium, 52 cm-es (pont a méretem)
Váltó: Shimano Sora (FD-3400, RD-3400)
Fékek: Shimano STI
Felnik: Alex R500
Gumik: Vittoria Zaffiro, 700 x 23 cm
Nyereg: GT Road

A lakás és az iroda közötti út 9 km, amit 30-40 perc alatt teszek meg.
Van zárt biciklitároló az iroda alatt, úgyhogy biztonságban van a vandáloktól és tolvajoktól. Tussolni is tudok bent, így felfrissülve ülök le reggelente dolgozni.
Remélem az időjárás még sokáig engedi, hogy biciklivel járjak be.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Hali,

A keróhoz egy kis netes activity ha van kedved hozzá:
http://kamba.hu/

Nekem 7,5 km a meló-munkahely ;)

Üdv,
Kojak