2012. november 13., kedd

Újdonságok: dalfelismerés, ugra-bugra, szeretget, ismeri a színeket és kirakózik

Ismét jövök a Nórival kapcsolatos új dolgokkal.

Pár hete vettem észre, hogy egyre több dalt felismer Nóri. Sokszor hallgatjuk a Picurrádiót és Nóri már a dalok elejét hallva mutatja, hogy melyik az. Pl. a Boci, boci tarka elejét meghallva mutatja, hogy "boci". A "Mókuska, múkuska"-t hallva, mutatja, hogy "mókus". A "Cirmos cica hajj"-kor a "cica" jelét mutatja. De rengeteg más dalt is felismer.
Három hete történt, hogy vacsorázás közben hallgattuk a Picurrádiót. Nóri egyszer csak mutatta, hogy "kukorica". Nem értettem, hogy miért mutatja. Arra gondoltam talán azt szeretne enni. Mondtam, hogy sajnos nem tudok neki kukoricát adni. De csak mutatta és közben nevetett. Nem értettem. Kicsit később hallottam meg, hogy a gyerekek a rádióban éneklik, hogy "sejhaj ruca-ruca, kukorica derce". Ugyanis Nóri már a dal elején tudta, hogy ez lesz a refrén és azért mutatta. Felismerte. Pedig ez egy olyan dal, amit én soha nem éneklek neki. Azóta is előfordult, hogy ugyanezt a dalt hallgatva mutatta a kukorcia jelét. Nagyon édes :)

A másik, hogy próbál ugrani. Ez érdekes dolog, ugyanis régebben a nagy ágyunkon imádott ugrálni, de azóta sem próbálkozott az ugrással. Nemrég jártunk egy farmon, ahol látta a kecskéket, akik egymással játszottak és sokat ugráltak. Azóta próbál ő is ugrálni. Közben mindig mutatja, hogy "kecske" és mondja, hogy "hopp-hopp".

Szintén pár hét óta teljesen levesz minket a lábunkról, ugyanis elkezdett ölelgetni. Mint azt már többször írtam, Nóri nagyon bújós. Eddig is nagyon gyakran előfordult, hogy az ölünkbe ült, mellénk bújt, most azonban magától ad igazi szoros öleléseket. Hát ez valami isteni érzés :) Illetve szintén magától szokott olyat csinálni, hogy hozzánk jön és megsimogat, puszit ad.

Múlt hétvégén a játszótéren volt egy Nórival egyidős kislány. Érdekes volt látni, hogy a másik kislány miket csinál már. Pl. kétszavas utasításokat adott anyukájának (add ide, vidd oda, kérem szépen stb.). Sokkal több szót tudott már mondani, mint Nóri. Viszont a kislány anyukája csodálkozva nézte, ahogy Nóri teljesen egyedül felment a nagyobb csúszda lépcsőjén és ahogy egyedül lecsúszott. Sőt, úgy is felment, hogy az egyik kezében a labdáját tartotta. Mikor felért, legurította a labdát a csúszdán, majd Ő is lecsúszott.

Végül íme néhány videó! Ezen kiválasztja a színeket. Már 11 színt ismer:


Pár hete már ügyesen kirakózik. Van egy kutyás-cicás könyve, amiből a cicák, kutyusok kivehetőek és ezeket is vissza tudja már tenni.



Ezeket az állatkákat körbe is lehet rajzolni és így a színezést, rajzolást is lehet velük gyakrolni. Nóri imádja ezt a könyvet! Én már kiütést kapok tőle :)

Valamint a négydarabos puzzle kirakása is megy már egyedül:



Ha viszont nincs türelme, akkor valahogy így végződik a dolog:


Ja és amint láthatjátok telefonál a kutyusokkal és a cicákkal... Fogalmam sincs, hogy ezt honnan szedte :)

Nincsenek megjegyzések: