2010. február 5., péntek

Új munkabeosztás és az elmaradt sütirecept

A héten az új időbeosztásban dolgozom: hétfőn, kedden, csütörtökön és péntek dolgozom, így a szerdám szabad és a hétvégék is valódi hétvégék lesznek.
Az osztályomon nagy átszervezések voltak/vannak. Kialakítanak egy telefonos csapatot, amihez "önkénteseket" kerestek. Ők csak telefonon keresztül fogják kezelni az ügyfeleket. Nagyon szurkoltam, hogy engem ne jelöljenek ki erre a munkára (így "önkéntesen"). Szerencsére megúsztam, így jövő héten még intézek hívásokat, de utána már csak email-en keresztül fogok ügyfelekkel foglalkozni. Ennek nagyon örülök, mert a telefonálgatás számomra elég stresszes. Bár az öröm még nem felhőtlen, mert a céget folyamatosan alakítják át, így bármikor áttehetnek másik időbeosztásba vagy más feladatkörbe. Azért most legalább egy időre jó helyen vagyok...

Gyorsan leírom még M. Eszter kérésére a mézes süti receptjét :)

Kezdjük a krémmel: 5 evőkanál lisztet 4 tojássárgájával és k.b. fél dl hideg tejjel csomómentesre keverünk, majd hozzáadunk 6,5 dl tejet, majd közepes lángon folyamatos keverés mellett sűrűre főzzük, majd félretesszük hülni. Amíg hül a krém. elkészítjük a tésztát. Ezzel elmegy némi időnk...
15 dkg margarint 60 dkg liszttel elmorzsolunk, hozzáadunk 2 egész tojást, 18 dkg porcukrot, 5 evőkanál langyos mézet, 5 evőkanál tejet, 1 mokkáskanál szódabikarbónát, 6 dkg kakaóport és fél csomag sütőport. Az egészet jól összegyúrjuk, majd 4 részre osztjuk. A részeket egyenként 1-2 mm vastag lapokká nyújtjuk és zsírozott tepsi hátulján 10 percig sütjük 150 C fokon (amíg az egyik lappal dolgozunk a többi tésztát takarjuk le, hogy ne száradjanak ki, ha nehezen nyújtható a tészta, tegyünk hozzá még tejet). A kisült lapokkal óvatosan bánjunk, mert könnyen törnek!

25 dkg margarint 25 dkg porcukorral és 1 csomag vaníliás cukorral kikeverünk. Én ezt úgy szoktam csinálni, hogy először a puha margarint verem fel és ehhez adok egy nagyon pici 3-4 evőkanál forró tejet. Ehhez adom hozzá a porcukrot, harmadonként. Így lágyabb lesz a krém. Az előzőleg elkészített krémmel - ami azóta már biztosan kihűlt - keverjük jól el ezt a margarinos masszát.

A lapokat kenjük meg langyos tejjel mielőtt eloszlatjuk rajta a krémet. A legalsó réteg lap, a legfelső réteg pedig krém legyen, amit reszelt étcsokival díszítünk. Sajna legalább 10 órát, de inkább egy egész napot kell állni hagyni. Viszont minél többet áll, annál finomabb lesz :)

From Dun Laoghaire

Nem egyszerű, de szerintem megéri vele fáradozni, mert nagyon finom! Tipp: ha a krémbe egy evőkanál kakaót teszünk, csokoládés mézes tésztát kapunk :) Nyamm!

4 megjegyzés:

Eszter írta...

Eszter, koszi a receptet, nagyon jol, reszletesen lairtad! :-) Jovo heten ki is probalom, amig meg tart a szunet :-)

Eszter írta...

Akkor jó sütögetsét :) Még annyi, hogy én 4 lap helyett, ötöt csináltam, viszont kisebbeket: 20x30 cm-seket. Így könnyebb volt velük dolgozni. Még egy trükk: ha kinyújtod a tésztát, valószínű, hogy szabálytalan lesz a széle. Érdemes még ilyenkor késsel téglalap alakúra vágni. Ezután tekerd fel nyújtófára a tésztát és így könnyen át tudod tenni a kikent tepsi hátuljára.
Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény! :)

Eszter írta...

Oh, szuper, koszi a tippet! :-) Feltetlenul irok!

Névtelen írta...

Szia, képzeld mi történt velem a múltkor... Bementem az Örs vezér téren lévő C&A-ba nézelődni, mivel nagy leárazások voltak. És a sétálgatás közben elvesztettem azt a gyönyörű kendőt, amit tőletek kaptam még Rodoszból. Teljesen kétségbe estem mindent 5-ször körbejártam, szóltam az eladóknak, a biztonsági őröknek, minkét vevőpultot végig néztem, amikor is... megpillantottam a kendőt a kasszánál. Egy kedves vevő megtalálta és leadta. Simán elvihette volna, mivel nem volt rajta se árcédula, és lopás védő. MÉgis leadta... Lám csak mégsem veszett ki az emberekből a jóindulat és becsület. Talán még van remény, egy szebb nyugodtabb ,békésebb jövőre itthon is...
Nővéred