2008. november 6., csütörtök

Mozgalmas hétköznapok

Múlt hétvégén nagyon szép időnk volt, így igyekeztünk minél több időt a szabadban tölteni. Nagyokat sétáltunk a környéken és próbáltuk kihasználni az utolsó őszi napsugarakat.

Vasárnap új fejezethez értünk. Nem! Nem várunk babát! :)

Az egész ott kezdődött, hogy még nyáron eldöntöttük, hogy változtatunk az életstílusunkon és próbálunk minél többet mozogni és nem túl sokat enni (ez főleg Balázsnak nehéz, mert a cégnél ingyen, jó kaját tud enni). Sokat túráztunk, sétáltunk, én itthon ugráltam Béres Alexandra DVD-re, de egy kis idő után valahogy mindig vesztettünk a lelkesedésünkből és hanyagoltuk a rendszeres mozgást.

Balázs már régebben mesélt nekem a Wii-ről. Ez végeredményében egy videojáték, ami megmozgat, nem úgy, mint más videojátékok. Na most az egész ötlet: hogy a TV előtt úgy mozgok, mintha futnék, vagy boxolnék, vagy teniszeznék, vagy hullahoppoznék, vagy akármi és közben nem is... ez nekem iszonyatosan ellenszenves és visszás volt, ezért hallani sem akartam róla. Aztán mikor az USA-ban voltunk Áronéknál Balázs kipróbálta az ő Wii-jüket és elhatározta, hogy beszerez ő is egyet. Nekem még mindig nem tetszett az ötlet és próbáltam lebeszélni, de hajthatatlan volt, úgyhogy vasárnap vettünk egyet végül.

Nos, azóta minden nap "játszunk" azaz "sportolunk". Gondolom aki még nem próbálta, nehezen tudja elképzelni, hogy ez tényleg hatásos. De tényleg az! Játékosan vesz rá a mozgásra és észre sem veszed, hogy mennyit mozogsz, miközben használod: csak másnap észleled a hatását, amikor irdatlan izomlázzal ébredsz...

Az egész úgy nézki, hogy van egy kis CD-lejátszó méretű doboz, amibe a CD-t, amin maga a program van be kell tenni. Ez a doboz a TV-n keresztül jeleníti meg a képet és a hangot. Van hozzá még egy mérleghez hasonló szerkezet, amire reállva a játék méri a játékos súlyát és érzékeli a tömegközéppont elmozdulását (mivel a négy lábán külön-külön méri a súlyt). A játék és a mérleg között nincsen kábel: rádiós az összeköttetés. A játékhoz jár még egy távirányító, ami szintén rádiós és mozgásérzékelős. Nos, ezek a kellékek. Mi a készülékhez két lemezt kaptunk. A Wii Fit című CD-n különböző "játékok" vannak: jóga, izomerősítés, aerobik és egyensúly javító játékok. Emellé kaptunk egy Wii Sport CD-t, amin van tenisz, bowling, box, golf és baseball.

Ha először használod a programot, felveszi az adataidat: születésnap, magasság és megméri a súlyodat. A magasságból és a súlyból kiszámolja a BMI-det (Body Mass Index). Kitűzhetsz célokat: pl. "5 kg-ot akarsz leadni 3 hónap alatt". Minden használat előtt megmérheted az aktuális súlyodat, így egy grafikonon tudod követni, hogy az idővel hogyan alakult a BMI-d (vagy a súlyod) és hogy hol tartasz a kitűzött célodhoz képest.

A találmány zseniális!

Még annyit, hogy a fent említett felszerelések + még egy távirányító (hogy ketten is tudjunk egyszerre, egymással játszani) 350 euróba került.

Íme egy kis video róla:

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

J'ai regardé le clip, mais je ne comprends pas encore comment ca fonctionne:)
Mais le mec noir est sexy:)
Akos

Névtelen írta...

én itt bent az irodában nem tudom megnézni a videót, de a sexy fekete srác engem is érdekelne! :)
Kata

mm írta...

Ez a Wii nagyon allat.. Engem total meggyoztel, Eszter!
:)
Marcsi