2012. szeptember 1., szombat

Újdonságok: két labda, pohárból iszik, "felnőttesen" eszik, emlékezik, angolul is próbálkozik és fakockázik

Olyan gyorsan összegyűlnek a Nórival kapcsolatosan új dolgok és rengeteg olyan van, amit elfelejtek feljegyezni, vagy ami nekem természetes és nem írom le.

Az elmúlt hetekben ezekre lettem figyelmes: sokszor mutatja, hogy két labdát tart egyszerre (egy-egy kezében). Közben mondja, hogy "ke-ke" (azaz kettő).

Írtam már, hogy Nóri mi mindenből iszik. Pohárból 8 hónapos kora óta tud inni, de eddig mindig segítettünk neki. Mi tartottuk neki a poharat. Csupán a szülői féltés (és kényelem) tartott eddig vissza attól, hogy engedjem, vagy megtanítsam önállóan inni. Múlt hétvégén viszont Nóri ezt megelégelte. Evés közben, mikor pár lépésnyire mentem tőle, felemelte a poharat és egyedül ivott belőle. Egy csepp sem ment mellé! :) Azóta is gyakran megfogja a poharát és iszik belőle. Néha még azért mellé megy az itókából, ha már túl kevés van a pohárban és nagyon meg kell dönteni.
Ezzel párhuzamosan próbálkozik az egyedül való evéssel. Villával már ügyesen manipulál. Kanállal is próbálkozik, de azzal nehezebben megy a dolog. Főleg a folyékony dolgokat szeretné ezzel enni, de nem sok sikere van. Ilyenkor dühös lesz és ledobja a földre a kanalat. Próbálok neki segíteni, de szerintem ezen csak a sok gyakorlás segít majd.

Az evéssel kapcsolatos újdonság, hogy "felnőttesen eszik". Azaz nem turmixolok már neki. Ugyanis a főzelékeket pár hete visszautasítja. Nem értettem, hogy miért. Majd készítettem zöldbabfőzeléket és megpróbáltam turmixolás nélkül odaadni neki és láss csodát: sikerült :). A zöldbabdarabokat kézzel kiette, a kanalazni való részét pedig én adtam neki. A héten már ugynígy ette a zöldbablevest is. Ennyit számítana egy örlőfög? Ezek szerint, igen!

Korábban írtam arról, hogy mi mindenre emlékezik Nóri. A héten játszott a pillangóival. Ezeket Balázs anyukájáéktól kapta. Műanyag pillangók, amiknek a közepén van egy pici mágnes, így a legtöbb fém felületen megmaradnak. Nóri imdája ezeket. Felpakolja őket a járóka rácsára, majd lepakolja és ezt sokszor egymás után, amíg bele nem fárad. A héten betett ezekből párat a pici sünis bőröndjébe. Majd két nappal később a játékok között kutatva talált még pillangókat. Odavitte ezeket is a bőröndhöz és berakta őket a többi mellé.

Nagyon szereti a könyveket. A környéken több könyvesbolt is van. Az egyiket különösen szeretem, mert mindenféle interaktív könyveket árulnak fillérekért. Így vettem neki pár hete egy olyan könyvet, aminek az egyik oldalán képek vannak, a másikon peidg egy négy darabos kirakó, aminek két oldal is van. Összesen négy oldalas a könyv, így 8 kirakós van benne. Potom 3 euróba került. Nóri már az összes képet ismeri és néha a kirakó egy-egy darabját is sikerül a helyére tennie. Ilyenkor nagyon örül és megtapsolja magát.
Ebben a könyvesboltban sok angolnyelvű könyvet vettem már neki. Ezekből néhányat angolul szoktam neki felolvasni. Ezek nem történetek, inkább tanulós könyvek. Szavakat, színeket, számokat, állatok neveit lehet belőlük megtanítani a piciknek. Nórit soha nem tanítom angolra. Én felolvasom neki, de nem kérem, hogy ismételje utánam és nem is bíztatom, hogy próbálkozzon az angollal.
Az egyik állatos könyvét már hetek óta nem vettük elő. Most a héten hozta, hogy olvassam fel és ez történt:


Próbálja mondani az állatok neveit angolul. Döbbenetes, hogy emlékszik ezekre!

Mostanában sokszor építünk közösen a fakockáival. Eddig is szerette, ha mi építettünk ő pedig rombolhatott. Az építéssel is próbálkozott, de többnyire nem volt benne sikere. Mostanában viszont lelkesen próbálkozik és kisebb-nagyobb tornyokat már ügyesen felépít. Ezt a csodát tegnap délután közösen építettük. Megkértem, hogy üljön szépen mellette, hogy le tudjam fotózni, de abban a pillanatban hátravettete magát és ez lett belőle:


Az építés után mostanában ügyesen elpakolja a kockákat. Délelőtt nem rombolta le az építményünket, hanem a kockákat egyesével leszedte és eltette a dobozba. (Persze volt, hogy néha borult egy-egy torony, olyankor a romokat is eltakarította.) Fel akartam venni, ahogy egyesével pakolássza a darbkákat és ez történt:


Végül pedig íme néhány fotó az elmúlt hétről:

Felpróbálta Apa cipőjét :)

 Sétáltunk egy nagyot a macival

Ez pedig a pici játszótéren készült. Nóri pörgeti a kormánykereket a (kalóz)hajón  :)

Nincsenek megjegyzések: