2012. szeptember 23., vasárnap

Újdonságok: egyedül eszik kanállal, bújócskázunk, fogja a liftben a kapaszkodót, vásárol, babázik, kirakózik és végre a nevemen szólít

A nyarlásról hamarosan írok egy hosszabb bejegyzést. Készülnek a fotók is, amiket hamarosan feltöltünk.

A nyaralásunk alatt Nóri rengeteget fejlődött. Sokkal többet dumál, sok új szót tanult, bátrabb, ügyesebben megy. Olyan öröm volt látni, ahogy felfedezett minden apróságot és hogy ilyen rövid idő alatt mennyit fejlődött, mennyi új dolgot tanult és milyen sokat tapasztalt.

A nyaralás alatt sokat önállósodott. Sokszor próbálkozott kanállal enni egyedül. Ezért a hazaérésünk után már többször is egyedül ette meg az ebédjét :) Egész pontosan én a kanálra teszem neki a falatot, Ő pedig beteszi a szájába. Néha már Ő is próbál kanalazni. A pohárból való ivás is egyre ügyesebben megy neki. Mostanra már a sima vizes pohárból is gond nélkül iszik egyedül.

A nyaralás előtt pár nappal kezdtünk el bújócskát játszani. Az egész teljesen véletlen volt. Ugyanis az ágy mellett kerestem valamit és Nóri nem vett észre, elkezdett keresni és amikor meglátott nagyokat sikongatott. Ekkor megkértem, hogy maradjon ott és mondtam neki, hogy én átmegyek a másik szobában elbújok és majd szólok, ha jöhet megkeresni. Legnagyobb meglepetésemre nem jött azonnal utánam, hanem tényleg megvárta, amíg szóltam neki. Ekkor átjött, megkeresett, majd azonnal mutatta, hogy "még". Én visszamentem a hálószobába és megint elbújtam. Ezt játszottuk kb. 20 percen keresztül :)
A nyaralás alatt is többször bújócskáztunk és akkor is nagyon élvezte. Balázs csodálkozott, hogy ilyen picin érti a szabályokat és be is tartja őket. Nagyon édes! Persze fordítva még nem megy a dolog. Szóval egyelőre én bújok el mindig és Ő keres engem.

Már kb. egy hónapja kapaszkodik -egész pontosan csimpaszkodik, mert épphogy feléri- a liftben lévő korlátra, amikor liftezünk. Olyan édes, ahogy próbálja utánozni, amit tőlünk lát.

Tegnap elmentünk nézni pár őszi dolgot Nórinak. Vettünk neki egy vékonyabb kabátot és egy őszi farmert is. A boltban odament Ő is a ruhákhoz és szó szerint nézelődött. Válogatott, megnézegette, lapozgatott és közben dumált. Ahogy ugye az anyukájától látja :)


A héten elkezdett játszani a babával úgy, hogy a babákkal mutogat mintha "beszégetnének" és ami igazán édes, hogy a babák adnak egymásnak puszit. Összeérinit a két baba arcát és köben cuppog. Ma délután pedig már babajelelt is a babákkal. Játék közben arra lettem figyelmes, hogy Nóri ismételgeti, hogy "apa". Mikor odanéztem, akkor láttam, hogy baba kezével próbál babajelelni, azaz "beszélteti" a babáit.
Egyébként egy éves kora óta babázik. Akkor kezdte el "etetni", "itatni" és "ringatni" a babákat. Azóta rendszeresen játszik velük, lefekteti őket aludni, betakarja őket, puszit ad nekik, vagy épp a babakocsiba teszi őket és elmegy velük sétálni :)

Az utazás előt pár héttel kezdett el kirazkózni. Már írtam, hogy a mellettünk lévő könyvesboltban szoktam vásárolni. Nyáron beszereztünk két könyvet, amelyiknek minden duplaoldalán az egyik oldal egy négydarabos kirakó. Nóri imádja ezeket! Először persze csak kivenni szerettte a darabokat. Most már próbálja ezeket összerakni és két darabot már ügyesen összetesz.

Mint ahogy fent írtam a nyaralás alatt sok új szót tanult. Persze soknak még csak a saját babanyelvén mondja a nevét. Viszont ami számomra igazán nagy öröm, hogy végre elkezdte mondani, hogy "anya", ami az Ő szájából úgy hangzik, hogy "anci", vagy "anc".

És végül egy mókás dolog, amit pár napja kezdett el csiálni: hátrafelé jár :) Már nem is tudom, hogy jött ez neki, valószínű véletlenül fedezte fel, hogy ilyet is tud. Azóta is ha néha eszébe jut hátrál és közben nevet :)

Nincsenek megjegyzések: