2011. december 3., szombat

Már csak 20-at kell aludni és jön a Jézuska!

Bizony! Rohamléptekkel közeledik a Karácsony! Itt már hetek óta karácsonyi díszben úsznak az üzletek. Mindenhol fel vannak díszítve a kirakatok, sok üzletben már fenyőfát is állítottak. Dun Laoghaire sétálóutcája is már igazi karácsonyi hangulatot áraszt: égősorok, Mikulás díszek és idén a főutcán lesznek árusok is. A kis fabódéik már fel is vannak húzva. December 9-től lesz vásár is.

Mi idén Magyarországon töltjük a karácsonyt. Tavaly nagy bánatomra nem tudtunk már a hatalmas pocakom miatt hazautazni, így számomra különösen nagy öröm, hogy idén hazamegyünk. 17-én, azaz két hét múlva szombat reggel, Malévval megyünk haza és január 2-án utazunk vissza Dublinba.

Mi is elkezdtünk ráhangolódni az ünnepekre. Készítettem koszorút az ajtónkra:

Aztán készítettünk mézeskalácsokat is. Ezeket természetesen Limara receptje alapján csináltam. Életemben először készítettem mézeskalácsot. Én eddig azt hittem, hogy ez valami nehéz, bonyolult dolog, de nagyon egyszerű. Ez a recept nekem nagyon tetszett, mert a kalácsok a sütés után már puhák és rögtön neki lehet esni :)

A héten csináltam kűrtőskalácsot is. Ennek a receptje is Limarától származik. Nagyon finomak lettek és ami még fontosabb, igazi téli-vásári-ünnepi hangulatot varázsoltak ide.


Mindenkinek kellemes karácsonyi készülődést kívánok:

4 megjegyzés:

MabelEarth írta...

Szia,
a recept mezeskalacs fuszerkevereket ir, hol talaltal itt olyat, milyen neven keressem? Esetleg helyettesitsem fahejjal es szegfuszeggel..?
Jo nektek hogy otthon karacsonyoztok, en is erosen gondolkoztam, de a paromnak nincs holiday-e az unnepekre.. :(
Kellemes otthon-karacsonyozast, biztos nagyon orulnek majd otthon nektek!!
:)

Eszter írta...

A Tesco-ban vettem forraltbor fűszerkeveréket (Mulled Wine spice, "Schwartz" a márkája). Ebben teafilterekben vannak a fűszerek. Egy tasak tartalmát összetörtem mozsárban, adtam még hozzá fahéjat és "allspice" fűszerkeveréket.
De szerintem ha csak simán teszel bele fahéjat, szegfűszeget, esetleg őrölt gyömbért, úgy is tökéletes lesz :)

Limara írta...

Kedves Eszter! Gyönyörű minden! :))

Eszter írta...

Marcsi! nagyon kedves vagy, köszönöm! :)