2011. november 28., hétfő

Nórika 10 hónapos

Atyaég, hogy repül az idő! Nóri már 10 hónapos. Csodálatos látni, ahogy napról napra fejlődik. Egyre ügyesebben mozog, egyre jobban ki tudja fejezi magát, egyre többet megért abból, amit mondunk neki és persze egyre huncutabb :)

Sokat mozog: mászik, feláll, ül, a járóka szélébe kapaszkodva megy. Ha fogjuk a kezét, tesz néhány lépést. Nagyon szereti a játékait. Főleg a készségfejlesztő játékok jönnek be neki, bár van egy kedvenc macija is (szerintem az összes plüss játék közül az a legrondább, de úgy látszik neki tetszik :).

A játékok közül felismeri a labdát, könyvet, macit, kengurut, tyúkanyót (ez a legújabb játéka). A mondókák, dalok közül már nagyon sokat megismer. Nagyon szereti, ha éneklek neki és imádja, ha Balázs gitározik neki. Ezt egyik este vettem fel, sajnos kevés volt a fény, ezért nem túl jó a felvétel.


Már írtam korábban, hogy tanítom Nórinak a testrészeket. Most ott tartunk, hogy a nyelvén kívül mindent össze-vissza kever... Szóval folyamatban van a dolog!

A napirendünk a következő szerint alakult az elmúlt hetekben: Nóri 7 és fél 8 között ébred és ébreszti Balázst, aki egy hős, mert hónapok óta Ő kel fel hozzá reggelente. Ébredés után Balázs rendbe veszi és ad neki reggelit, majd jön a játék. 10 körül szoktam neki adni tízórait, aztán szopizik és 11 körül (múlt héten szinte percre pontosan 11-kor) elalszik. 1,5-2 órát szokott aludni. 1-kor szoktunk ebédelni. Ha jó az idő, ebéd után sétálunk, vagy bevásárolunk. 3-4 között uzsonnázik, utána megint szopizik és 4 körül megint alszik 1-1,5 órát. 6-7 között szoktunk vacsorázni és fél 9-kor visszük fürödni, 9-kor megint szopizik és utána alvás. Éjszaka még kétszer ébred szopizni egy körül és 3-4 között.

Arról írtam, hogy pár hete sikerült először felállnia magától (a rácsba kapaszkodva). Emiatt aztán az elmúlt hetekben nehezebben aludt, sokat mocorgott, félálomban is felült, felállt a kiságyában, sírt, nem tudott elaludni. Sokszor kézben ringattam el, vagy cicin altattam el. De szerencsére ez 1-2 hétig tartott csak és múlt hét óta már megint magától alszik el.

2 megjegyzés:

MabelEarth írta...

Szia, nagyon örülök hogy ilyen szépen fejlődik Nóri, nagyon türelmes anya vagy! Kincső most 8 hónapos (el sem hiszem), én is sokat énekelek neki, a kedvenceire mosollyal válaszol. Tőled olvastam először a babajelelésről, a neten sok infót nem találtam, hát magamtól próbálgattam, de bevallom ehhez nem volt elég türelmem, így leálltam vele. Úgy tűnt úgy sem figyel mikor én mutogatok neki, ezért inkább a beszédet hangsúlyozom. Az alvás nálunk is nyűgös, főleg most hogy a 3. foga nő, akár 6X is felkelek hozzá és csak cicin tud visszaaludni, hullafáradtak vagyunk, de őt sajnálom a legjobban, mert reggelente eleve fáradt szemekkel ébred. Most ott tartunk hogy többet alszik nappal mint éjszaka.. :) sebaj, majd ezen is túl leszünk!
További sok sikert és kitartást nektek!
Ui: mi lesz a karácsonyi menü? Valami fincsi, gyors és gyerek mellett könnyen megcsinálható tippet várok :))

Eszter írta...

Szia! Remélem hamar túl lesztek ezen a nehéz időszakon! Tényleg mindig van vmi: mozgásfejlődés, fogzás, szeparációs szorongás... Kitartás! Nórinak is most jön a harmadik foga. Ő is nehezen alszik, napközben már tök álmos, de nem tud elaludni... És alig eszik! Remélem minél hamarabb kibújik a foguk :)
A babajelelésről én egy könyvet olvastam. Sokszor Nóri is úgy tesz, mintha nem is figyelne a kezemre, a jelekre, de pl. tegnap este vacsora után elővettem a hűtőből a szőlőt és teljesen magától mutatta a jelét :) Annyira meglepődtem! De majd beszámolok, hogy a későbbiekben mennyire lesz hasznos ez a babajelelés...
Karácsonyi menü?... hmmm... na ezen gondolkozok még és majd posztolok róla :)