2008. szeptember 27., szombat

10 éves a Google!

Nincsen konkrét születésnapja a Google-nek, de ma ünnepeltük a cég fennállásának 10. évfordulóját. Itt van egy site, ami erre az alkalomra készült: http://www.google.com/tenthbirthday/

Ma nem mentem le Mountain View-ba. Inkább otthon maradtam reggel egy kicsit pihentetni a szememet, ami lefáradt a napi 12 órás monitorbámulástól.
Azért késő délelőtt bementem dolgozni a San Francisco-ban lévő irodába. Ez szerencsére csak 6-7 percre van gyalog a szállástól (ott van, ahol a buszra fel szoktam szállni reggelente).

Ez a kilátás az irodából a Bay Bridge-re és a Treasure Island-re:
From 2008-09 San Francisco


Ja! Az USA-ban lévő Google irodák többségébe be lehet hozni kutyát (vagy cicát), hogy ne szomorkodjon otthon egyedül...
Itt van például a titkárnőnk (Administrative Assistant a helyes titulusa) kutyája a saját "budda-bag-jén":

From 2008-09 San Francisco


A titkárnő mesélte, hogy a férje már nem hajlandó levinni az utcára sétáltatni, mert rendszeresen leszólítják őt a meleg férfiak, hogy "Jaj! De kis aranyos kutyulimutyuli, ügyübügyübügyü...." :) (A Castro negyedben laknak.)

Más: eltelt az első hét és eddig úgy néz ki, hogy a súlyos időeltérés okozta jet-lag ellenére az átlagnál produktívabb voltam. Mondjuk ehhez hozzájárult az is, hogy már reggel 7:45-kor el kellett indulnom munkába és a buszon el tudtam minidig olvasni az összes levelet, így 9-kor már úgy érkeztem be az irodába, hogy az email-el már nem kellett foglalkoznom. Továbbá mindig bent voltam 19:30-ig, mert csak akkor indult vissza a buszom a városba.
No meg motiváló az is, hogy negyedév vége van és most kell pontozni az elmúlt 3 hónap eredményeit :)

Ja! Még egy érdekesség: eddig csak egyetlen projekten dolgoztam, de most önként jelentkeztem az "Ügyeletes Csoportba", ami azt jelenti, hogy valószínűleg gyakrabban leszek ügyeletben.
Az eddigi 2x1 hét/év helyett 2x1 hét/negyedév lesz a dózis. Ezt pénzzel vagy extra szabadnapokkal kompenzálja a cég, az én választásomnak megfelelően.
Azért azt hozzáteszem, hogy az ügyelet itt nem 24 órás telefonkészültséget jelent, hanem reggel 9-től délután 3-ig (pontosabban 08:30-tól 15:30-ig, mert kell lennie némi átfedésnek). Minden nagyobb időzónában vannak rendszergazdák, így senkinek sem kell éjszaka ügyeletben lennie.
Az eddigi rendszer az volt, hogy a rendszergazdák közül mindenki be volt osztva ügyeletesnek egyszer egy félévben. Mivel több hónap telt el két ügyeletesség között, mindenkinek mindig újra kellett tanulnia mindent (nem csak azért, mert az embernek kiesik a fejéből minden, amit nem használ, hanem mert sok változás történik azalatt a pár hónap alatt).
Meglátjuk, hogy az új rendszer a kis létszámmal, gyakoribb beosztással hogyan szuperál.


Boldog Születésnapot Google!

Nincsenek megjegyzések: