2008. szeptember 22., hétfő

Bray Head

Már harmadik napja gyönyörű napsütére ébredek :). Bár a napnak már nincs igazán ereje, de nagyon szép az idő. Ezért ma reggel hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy elmegyek Bray-be és felmegyek a Bray Head-re.

A Bray Head egy kicsi hegy, inkább csak domb Brayben, ami tetején egy kereszt van és gyönyörű a kilátás Brayre, Dublin városára és szép idő esetén egészen Howth-ig el lehet látni.

Mikor húgomék meglátogattak minket elhatároztuk, hogy ezt megmásszuk, de nem egészen hegymászáshoz voltunk felöltözve, így ez akkor elmaradt.

Most viszont felszerelkezve, egyedül nekivágtam a túrának. Egy rövid szakaszon lépcső vezet fel, ami elég biztató volt, de egyszer csak hirtelen eltűnt a lépcső és a domboldalon egy erdő tárult elém. Én ennek annyira nem örültem. Mármint szeretem a természetet, de egyedül egy erdőben sétálni valahogy nem nekem való. Na persze nem várom el, hogy márványlépcső vezessen el a hegy tetején levő keresztig, de valami civilizációra utaló jelenek azért örültem volna. Tök egyedül voltam az egész erdőben. Féltem, hogy rámtámad egy medve, párduc, csörgőkígyó (bár ez utóbbit állíólag Szt. Patrick kiűzte). Ha a fenevadakat megúsznám, akkor találkozok valami szatírral, vagy egyszerűen csak megbotlok és legurolok a hegyről.

Na ezek közül semmire sem került sor, viszont különösebb bonyodalom nélkül felmentem, inkább másztam, a keresztig. Meg kell mondanom, hogy egy keresztnek sem örültem annyira, mint ennek most :).

Ezen az erdőn át vezetett az utam:
Ilyen "út" vezetett fel a kereszthez:

Így örültem, hogy végre felértem :)


Ilyen a kilátás fentről:

Jól lehetett látni Bray-t, a háttérben pedig Dublin látható:
Íme a kereszt:
Jól lehetett látni Howth-t, Dalkey szigetét és a vitorlásokat Dun Laoghaire öbölében:

Másoknak is tetszett a kilátás :)
Ez a túravonal eddig az egyik kedvencem itt Dublin környékén. A kereszthez a DART megállótól kb. 1 órás kényelmes séta vezet. A kilátás egyszerűen elképesztő. Én vittem magammal távcsövet és kb. fél órát bámészkodtam a hegytetőn.


Nincsenek megjegyzések: