2008. szeptember 23., kedd

Első munkanap a Googleplex-ben

A Google főhadiszállása, a "Googleplex" San Francisco-tól délre, 40km-re van Mountain View-ban, a "Szilícium-völgyben".
Amikor elhatároztam, hogy 3 hetet itt dolgozok, választhattam, hogy San Francisco-ban vagy Mountain View-ban szállok meg. Én SF-t választottam, mert egyrészt nagyon szeretem ezt a várost, másrészt az összes kollégám azt ajánlotta, hogy inkább itt szálljak meg. Most járok itt negyedszer és nem tudom megunni ezt a helyet.
Reggel egy céges busz vitt SF-ból az irodába. Pontban 8-kor indult, majd a városban 2-3 helyen áltt meg felvenni a kollégákat (én szerencsére a legelső megállójától 5 percre vagyok). Majd' másfél órás út után érkeztünk Mountain View-ba.

Először azt hittem, hogy a Google főhadiszállás az alábbi térképen kékkel jelölt területen van:

View Larger Map

Ehez képest kiderült, hogy ez a jelenlegi kiterjedése a "Google Campus"-nak:

View Larger Map

Mondanom sem kell, hogy én naivan a főépületnél szálltam le, a rendszergazdák meg az egyik legtávolabbi épületben vannak: 2km-t kellett gyalogolnom! Na mindegy, az idő jó volt, sietnem nem kellett, úgyhogy nagyon nem bántam. 2km-t azért ki lehet még bírni... főleg, hogy először beültem a "Noname Café"-ba reggelizni, ha már ott szálltam le a buszról :)

Megismerkedtem a rendszergazdákkal, akik már nincsenek itt olyan sokan, mert jópáran átköltöztek a San Francisco-i irodába (ahova szintén benézek majd valamikor).

Mint kiderült, a rendszergazdák villanymotoros "rollerekkel" vagy golfautóval közlekednek a távoli épületek között... hát megértem!

Pont itt van amúgy egy ír srác is, aki Zürich-ben dolgozik amúgy, de először Dublin-ban futottam össze vele (majd persze Zürich-ben). Jó, ha van egy ismerős arc, aki be tud mutatni a többieknek.

Este 6 után lementem a kollégákkal vacsorázni. 7:30-kor indult is vissza SF-ba a céges busz, így 9-re értem haza.
Ja! A reggeli és az esti buszon is volt internet kapcsolat, úgyhogy reggel meg tudtam nézni a leveleket, meg nem unatkoztam a hosszú úton. Hazafelé már nem volt sok kedvem elővenni a notebook-ot :)

Még mindig nincsen lakótársam, de nem is bánom. Én elég jól elvagyok egyedül.

Nincsenek megjegyzések: