2008. május 6., kedd

Hosszú hétvége

A hétvégénk nagyon jól telt. Itt a tegnapi nap volt szabadnap, így kihasználtuk az időt: kocsit béreltünk és nekivágtunk, hogy bejárjuk Írország déli részét.

A három nap alatt gyönyörű napsütés volt, ami meglepő módon még a mai napra is jellemző.

From Kilkenny, Waterford, Cashel, Wicklow

Szóval ott kezdődött minden, hogy szombat reggel autót béreltünk a repülőtéri Hertz-nél, azért a reptérnél, mert a városban csak egy lehetetlen helyen van még üzletük, ami tömegközlekedéssel megközelíthetetlen. Reggel a reptéren inditottunk, egy kis Kia-t kaptunk a Hertz-től és dél felé vettük utunkat, a cél, Írország második legnagyobb városa, Cork volt. Közben megálltunk Killkenny-ben, megnéztük a várat és a várost, finomat ebédeltünk, majd folytattuk utunkat.
Corkban rengeteg szálloda, hostel, vendégház (B&B - Bed and Breakfast) van, így nem foglaltunk előre szállást. 19h körül érkeztünk meg és a belvárostol nem messze találtunk is néhány szép B&B-t. Az első szállás tele volt... a második is... és utána a sokadik is... Kiderült ugyanis, hogy rally és egyéb kulturális események vannak ezen a hétvégén a városban, így az összes szálloda, hotel és B&B tele van. Gondoltuk, sebaj, autóval vagyunk, majd egy közeli kisvárosban megszállunk, de szomorúan konstatáltuk, hogy minden közeli (30 km-es körzetben levő) falu tele volt... sok telefonálgatás után találtunk egy szállást Corktol 100 km-re, Waterfordban. A kellemetlen csak az volt, hogy ekkor Balázs már 400 km-t vezetett és kb. este 11 volt... De nekivágtunk és oda is ertünk fél egyre.
Vasárnap ellátogattunk a helyi kristály(üveg) gyárba (Waterford Crystal). Nagyon érdekes volt. Bemutatták, hogyan készülnek a kristály-remekművek :)

Délután elautóztunk a Rock of Cashel-hez, ami egy elég jó állapotban fennmaradt vár, ami nem kastély csak annak látszik, de vallási központként funkcionált.

Hétfőn Wicklow városába mentünk és ott tettünk egy rövid sétát ill. gyönyörködtünk a tájban és a szép időben. Estére visszaértünk Dublinba.

Nagyon izgalmas, mozgalmas, érdekes hétvége volt és a jó idő mindezt csak megédesítette. Most rohanok PPS számot csináltatni, de amint tudok írok majd bővebb beszámolót is!

Addig is a hétvégén készült képeket itt nézegethetitek: