2014. február 8., szombat

Babavárás: 30. hét

Nahát! El sem hiszem, hogy  már túl vagyunk a terhesség 3/4-én! Annyira gyorsan repülnek a napok, a hetek...

Múlt héten a háziorvosomnál (GP) voltam terhesgondozáson. A szokásos vérnyomásmérés, vizeletminta és babaszívhang-ellenőrzés volt. Megemlítettem, hogy néha elég durván keményedek. A szokásos választ kaptam: a terhesség ezen szakaszában ez teljesen normális és ha más tünetem nincs, nem kell vele foglalkozni. Kb. 5 perc volt az egész vizit.



Nóri most is jött velem. Édes volt nagyon, mert a DART-on mondta, hogy "A doktornéni majd kiveszi a kisbabát anya hasából." Édesbogaram, azt hitte, hogy majd hazavihetjük a Babát :) Már nagyon várja a Kistesó érkezését!
Mindig meglep, hogy teljsen magától olyan gyakran emlegeti a Kistesót. Pl. ma utaztunk Malahide-ra a Kerekítőre és Nóri megszámolta, hogy hányan ülünk a kocsiban: 1, 2, 3, 4, 5. Kérdeztem, hogy nem hárman? Mire Ő, nem majd sorolni kezdte: Anya, Apa, Nóri, Kistesó és Rózsaszín Maci (a plüss maci, amit vittünk magunkkal). Vagy pl. tegnap este meseolvasás közben mondta, hogy szed virágot nekem és a Kistesónak is. Tényleg minden nap emlegeti, nagyon édes!

A háziorvosi látogatás után a héten a helyi Midwife Clinic-en voltam terheléses cukormérésen. Hát ez nem volt egyszerű! Ugyanis kedden, a midwife nem talált a rendelőben cukorszirupot (és ugye anélkül elég nehéz megcsinálni a vizsgálatot...). Szóval másnap is be kellett mennem. Szerencse, hogy csak délelőtti időpontok vannak, így Nóri oviban volt addig. Kedden azért a midwife is megmérte a vérnyomásomat, a hasamat, vett vizeletmintát és a baba szívhangját is meghallgatta. Mondta, hogy rengeteget mozog a baba (mondjuk ezt érzem is :). Minden rendben volt. Ezután másnap márcsak a cukortesztet kellett megcsinálni. Aznap elsőként hívtak be és meg kellett innom egy cukros lötyit. Az otthoni fórumokat olvasgatva féltem tőle, hogy borzalmas lesz ez íze, de egyáltalán nem volt szörnyű. Egy narancsos italhoz hasonlított, még azt is meg merem kockáztatni, hogy finom volt. Egy órával később a midwife vért vett tőlem. Mondta, hogy ha már megszúr, akkor két fiolával is levesz, mert az egyiket elküldi vasszint ellenőrzésre.
Csütörtök délután már hívtak is az eredménnyel, miszerint mindkét eredmény tökéletes.

Legközelebb jövő héten megyek majd ismét a háziorvosomhoz és két héttel később a midwife-hoz.

Múlt héten fogalmam sincs mikor és hogyan, de sikerült meghúznom a jobb lábfejemet. Azt hiszem, ha akartam volna se tudtam volna ilyet csinálni, de csak sikerült. Elég kellemetlen, de már múlóban van.
A héten sikerült összeszednem valami náthát is. Először csak az orrom folyt, majd jött a fej- és homlokfájás is. Szerintem valami enyhébb arcüreggyulladásom lehetett. Legalábbis a tünetek arra utaltak. Kamillateával inhaláltam naponta többször és sós vízzel mostam az orromat. Ez végül 4-5 nap alatt helyre tett, így nem is kellett orvoshoz mennem.
Ezektől eltekintve tök jól vagyok. Még mindig jókat alszom, nemcsak este, de Nóri alvásideje alatt, délután is mindig alszom egy-egy órát. Tudom, nagy luxus... És ahelyett, hogy alszom, sok-sok hasznosabb dolgot is csinálhatnék (pl. a vasalnivalónak nekiugorhatnék), de szerintem számomra most az alvás a leghasznosabb :) Persze néha előfordul, hogy nem tudok aludni, de olyankor estére már nagyon fáradt, nagyon nyűgös leszek és az senkinek sem jó. Szóval csak hadd várjon az a vasalnivaló, az a helyzet, hogy az ilyesmi nem izgat, de mégcsak rosszul sem érzem magamat tőle.

A Kisbaba még mindig rengeteget mozog. Valahogy így, sőt ennél sokkal jobban, csak szerintem lámpalázas volt :)


Nemcsak sokat rugdos, forog, kinyújtja, feszíti kezét-lábát, de mostanában szoktam érezni, hogy csuklik. (Nóri is sokat csuklott a terhességem utolsó szakaszában és aztán babaként is.) A jógaórákat is végigtornázza. Erről jut eszembe, a héten jógán volt egy anyuka, akinek tényleg hatalmas volt a hasa. Mint kiderült 35 hetes terhes és ikreket vár. Na, hozzá képest az én hasam aprócskának hatott :) Egyébként a hasam kerülete 99 cm és 67 kg vagyok, azaz a súlyom két hét óta stagnál (juhéj!).

29. hét
30. hét

A névválasztással nem nagyon haladunk előre. Egyelőre ott tartunk, hogy van három kedvenc fiúnevünk. Úgy tervezzük, hogy majd a Baba születése után döntjük el, hogy melyiket kapja. A választott neveink pedig a következők: Balázs (ez az én személyes kedvencem, Balázs nagy tiltakozása ellenére), Ádám és Edvin.

A héten találtam az interneten két tök szuper bölcsőt. Az egyik a Chicco "Next 2 Me" terméke. Itt van róla egy rövid videó:


A másik pedig a "SnüzPod 3 in 1", ami így néz ki:

Mindkettő nagyon tetszik. Az első nagy előnye, hogy könnyű tárolni és utazásra is alkalmas. A hátránya viszont, hogy ha nagyágyhoz van rögzítve, akkor az oldalát nem lehet állítani. Tehát minden alkalommal, ha az oldalát fel vagy le szeretnénk hajtani, akkor el kell mozdítani a nagyágy mellől (amihez ugye a kapcsolókat alul szét kell szedni). Ez nem kis macera.
A második nagy előnye, hogy bölcső funkció mellett külön is lehet venni az ágy részét, azaz mózeskosárként is lehet használni. Valamint nincs macera ha az oladalát le- vagy felhajtjuk. Hátránya, hogy több helyet foglal tárolaskor.
Árban nincs a kettő között túl nagy különbség. Meglátjuk, hogy élőben melyik nyeri el a tetszésünket. Sokat gondolkodtunk egyébként a gyerekek ágyait illetően. De helyhiány miatt a legpraktikusabb az lenne, ha a Kistesó egy ideig bölcsőben lenne. És bár ezek ára igen borsos és tudom, hogy csak pár hónapig lehet őket használni, de valahogy ódzkodok attól, hogy használtan vegyünk egyet.

Hamarosan elkezdem rendbe tenni a Kisbaba ruháit és keresek helyet is nekik. Igen, ez már egészen biztos a fészekrakó ösztön! Szeretnék minden dolgot beszerezni és a kórházi táskámat is összepakolni a 35. hétig, mert ki tudja, utána mire lesz erőm (vagy inkább mire nem...). Persze tudom, 5 hét még rengeteg idő, de ahogy repkednek a hetek, hamar eltelik és nem szeretnék semmit sem az utolsó pillanatra hagyni. Az utolsó hetekben már tényleg csak a Babára, magamra, a családra és a szülésre való felkészülésre szeretnék koncentrálni.

Nincsenek megjegyzések: