2012. augusztus 20., hétfő

Újdonságok: itt a 9. fogacska, sünci, mászik mindenre és szereti a rendet

Két hete nehézségekkel küzdünk az evés terén. Azért annyira nem rossz a helyzet, de az ebédet és a vacsorát csak nagy nehézségek árán tudtam Nóriba erőltetni. Rájöttem, hogy amit tuti, hogy megeszik, az a hús. Ez viszont jöhet minden mennyiségben! Nem értettem miért ez a nagy finnyásság, de hagytam, hogy azt egye, amit kíván, annyit amennyi jól esett neki. Volt, hogy ebédre és vacsorára is rántott húst kért (csirkemellből készítem, nagyon kevés olajon és csak lisztben hempergetem meg, mert az igazi panír még túl kemény neki) és volt olyan, hogy vacsorára csak egy pohár hideg tejet ivott. Amit még észrevettem, hogy meglepően sokszor öblöget a hideg tejjel. Szerencsére öblögetés után le is nyeli azt, de sokáig tartja a szájában. Gondoltam ez valami átmeneti szokás. Nem tulajdonítottam neki nagy figyelmet. Nem dicsértem és nem is tiltottam. Láttam, hogy nem bosszantásból, vagy figyelemfelkeltésből csinálja.
És képzeljétek! Szombat délután játék közben - Nóri épp telejszájjal nevetett - észrevettem, hogy a jobb alsó kisörlője szinte már áttörte az ínyét. Hát nem csoda, hogy szegénykém ilyen válogatós volt az evésben. Sőt! Az a csoda, hogy más tüneteket nem produkált! Vasárnap már át is törte a fog az ínyét, úgyhogy elindult a növekedésben a kilencedik fogacska. Megnéztem és a másik oldalon is be van dagadva az ínye és piros is. Ma már ebédre evett rendesen, krumplis tésztát csináltam és nagyon tetszett neki :) Remélem ez azt jelenti, hogy ismét átáll majd a vegyes étrendre.

Az evés területén, ami még újdonság, hogy megeszi az epret. Kb. egy hónapja kóstolta először. Akkor csak pár falatot evett, de nem nagyon ízlett neki. Tegnap vettünk nagyon finom, édes, ír epret és ez most nagyon bejött neki. Vacsora után kettőt is megevett.

Már nagyon sok állatot felismer. Soknak tudja a jelét is, illetve azt is tudja, hogy milyen hangokat adnak ki. Anyu sok könyvet hozott neki. Többek között a Vidám meséket. Ez most nagy kedvenc. Sokszor nézegeti, olvassuk és kéri, hogy meséljek belőle. Múlt héten tanulta meg, hogy melyik állat a sün. Az egyik ágya köré tehető fejvédőn is felismeri a sünit. Sőt, az egyik Bogyó és Babóca könyvben is szerepel egy sün, azt is imádja. Egyszer viccesen mondtam neki, hogy az ott a "sünci". Azóta Nóri ha meglát egy sünt, rögtön mondja, hogy "süncíí". Fel kell zabálni!


A másik dolog, hogy megeszi a kenyeret! Bizony! Egy éves volt, amikor egyik napról a másikra elutasította a kenyeret és aztán minden kenyérfélét. Azóta volt, hogy megevett egy-egy általam sütött péksütit, vagy megkóstolt valamilyen süteményt, de nem nagy rajongója ezeknek. Most viszont pár napja vacsorára kifejezetten kenyeret kér. Ezt kicsit megpirítom neki, vékonyan megvajazom, majd pici falatokra vágom és ezeket Nóri tejbe dobálja. Én kihalszom neki és megeszi. Ma viszont egy pár falatot áztatás nélkül is megevett, ami óriási haladás. Nagyon örülök neki! Nagy könnyebbség lenne, ha vacsorára nem kéne mindig főtt ételt készítenem neki.

Írtam már, hogy mostanában Nóri sokat mászik. Az ágyakra, a kanapére, a babakocsiba, az etetőszékre. Ezekre már ügyesen fel- és lemászik. Az etetőszékbe csak akkor mászhat be, ha én kérem. Én pedig csak az étkezésekkor szoktam megkérni. Amúgy el szoktam tenni a széket, mert különben mászókának használná. Erről jut eszembe, múlt héten megtanult a játszótéren felmászni egy hálós játékon. A hálón felmászva be tud menni az alagútba, onnan pedig lecsúszhat a csúszdán :) 


Ez egy régebbi kép, itt jól látni miről van szó.

Update: Tegnap (aug. 31.) sikerült videóra vennem a dolgot. Íme:


Pár napja mikor mentünk a játszótérre, krédeztem Nórit, hogy mi van a játszótéren. Mutatta, hogy van hinta, van csúszda és vannak legyek :) Ez utóbbiról mesélek! Minden hintázás alkalmával mutatja a darázs jelét és mondja, hogy "züm". Minden repülő rovarra ezt mondja. Eddig nem értettem ez mit jelent. Arra gondoltam, hogy azért mutatja, mert egyszer láthatott ott egy darazsat, vagy legyet és ez mindig eszébe jut. Nos, múltkor odaálltam, ahol ő hintázik és onnan tökéletesen látni, hogy az egyik bokor felett rajzanak ezek az apró repülő rovarok. Nóri ezeket szokta látni :) 

Egyébként döbbenetes, hogy milyen ezeknek a pici babáknak a memóriája. Mindig meglepődök, hogy milyen dolgokra tud emlékezni! Hetekkel ezelőtt kapott Ellától egy könyvet és egy rágókát. A könyvet eltettem a szekrény mélyére és tegnap előkerült. Nóri úgy megörült neki és mutatta, hogy "Ella" :) Szerintem eszébe jutott, hogy tőle kapta. A rágókát látva, ugyanígy mutatja Ella jelét. Ezt amúgy említettem már? Nóri magától kitalált egy babajelet Ellára :) Egyébként nagyon szereti Ellát. Ha mondom neki, hogy Ella jön, már szalad és veszi is a cipőjét (azaz csak venné, mert két alkalmat leszámítva még nem sikerült neki felvenni, de kitartóan próbálkozik), aztán beleül a babakocsiba és várja, hogy Ella megérkezzen. Mivel a legtöbb alkalommal Ella szokott hozzánk felcsengetni, így ha más csenget -pl. a múltkor egy szerelő jött hozzánk-, Nóri már mutatja is Ella jelét, mert azt hiszi, hogy ő jött.
Az emlékezetre visszatérve, több hétig emlegette Nóri, amikor egy kismadár berepült az ablakán. Illetve azt is, amikor a mozgóvidámpark elment és az óriáskerék egyik napról a másikra eltünt az erkélyünk elől.

Egy másik újdonság, hogy a kislányom igencsak szereti a tisztaságot. Rend a lelke mindennek! Már mondogatja, hogy "szösz". Nemcsak valódi szöszökre, hanem bármilyen piszokra, morzsára, amit talál. Hiába porszívozók minden másnap (vagy akár minden nap), mindig talál valamit apró koszt. Ezeket, rendes gyerek módjára felveszi és odahozza, majd nekem is adja és közben mondja, hogy "szösz". Ilyenkor megköszönöm, odamegyünk a szemeteshez és kidobom. Azért amikor egy nap már tizedszerre hoz oda valamit, kezdem magamat szarul érezni. Lehet, hogy nagyobb rendet kéne tartanom? Igyekszem! Esküszöm igyekszem :)

Nincsenek megjegyzések: