2013. október 29., kedd

Betűtanulás: E betű

Mióta Nóri oviba jár, nem igényli, hogy olyan gyakran csináljunk foglalkozásokat itthon. Ezért kicsit meg vagyunk csúszva a betűtanulással. Na nem mintha bármilyen időlimitünk lenne, hogy végigvegyük az ABC-t, de az eredeti tervem az volt, hogy minden hétre jut egy betű és ez most megdőlni látszik. De bevallom, én ezt annyira nem bánom, mert sokkal többször és hosszabban eljátszik egyedül, azaz nekem több a szabadidőm :)

És amikor a foglalkozáskora sort kerítünk - heti 2-3 alkalommal - olyankor nagy élvezettel és érdeklődéssel vesz részt és azt hiszem ez a lényeg.
Az elmúlt hetekben az "E" betűt gyakoroltuk.

Első projekt: "E" betű - elefánt (elephant)

Hozzávalók:
  • 1 db színes A4-es papír
  • 1 db színes A4-es kartonpapír
  • pici darab rózsaszín papír
  • fekete papír
  • olló
  • ragasztó
Előkészületek: a színes A4-es papírból kivágtam egy nagy "E" betűt, majd ezt a sablont felhasználva kivágtam az elefánt testrészeit. Kivágtam egy kicsi rózsaszín papírdarabot a fül belső részéhez. Feketéből pedig szemeket vágtam ki.

Felragasztottuk a nagy "E" betűt a színes kartonpapírra. Majd megmutattam Nórinak, hogy mit hova kell ragasztani. Aztán levettem mindent és Nóri ragasztózott és ragasztott. Néha kicsit segítettem neki, hogy egyes részek pontosan a helyükre kerüljenek. Íme az "E" betűs elefántunk!


Második projekt: "e" betű - egérke 

Hozzávalók:
  • 1 db színes A4-es papír
  • 1 db színes A4-es kartonpapír
  • pici darab fekete papír
  • olló
  • ragasztó
Előkészületek: kivágtam egy kicsi "e" betűt és az egérke részeit (szemét, orrát, bajuszát, füleit, farkát).

Csak úgy, mint a nagy betűnél. Felragasztottuk először a betűt a kartonpapírra. Majd ráraktuk az egérke részeit. Levettük ezeket és Balázs ragasztózta, Nóri pedig ragasztotta a dolgokat. 



Harmadik projekt: e, mint eper

Az eper kihagyhatatlan nálunk, mert Nóri egyik kedvenc gyümölcse. Bár már nincs szezonja, de ha meglátja a boltban, mindig kéri, hogy vegyünk. 

Hozzávalók:
  • kinyomtatott sablon innen
  • 1 db papírtányér
  • olló 
  • ragasztó
  • színes akrilfestékek
  • pici víz
  • ecset
Előre kivágtam az eperhez valókat, de kár volt, mert így nehéz volt Nórinak az apróbb magokat kiszínezni. Szóval nem muszáj kivágni a részeket. Nóri az epret és a szárát akrilfestékkel festette ki, de bármi megfelel, amit a kicsik szeretnek (zsirkréta, filctoll, ujjfesték stb.). Megvártuk, míg megszáradt, addig Nóri sárgával kiszínezte a magokat. Majd felragasztottuk az epret a papírtányérra és rá a magokat. Ilyen egyszerű!



Negyedik projekt: e, mint esernyő

Elég gyakran esett az eső mostanában, így ez a projekt nagyon aktuális volt.
Az ötletet néhány hete láttam Ági blogján.

Hozzávalók:
  • 2 db papírtányér
  • színes akrilfesték
  • pici víz
  • ecset
  • színes papírok
  • olló
  • ragasztó
  • cellux
  • zseníliadrót
Előkészületek: vágjuk félbe a papírtányérokat. A színes papírokból vágjunk ki tetszőleges formákat, mintákat. Az akrilfestéket készítsük elő, keverjük ki pici vízzel.

A papírtányérokat Nóri lefestette. Amíg száradtak, megkértem, hogy a színes papírokat válogassa szét az alakzatok szerint.
Majd miután megszáradtak a tányérok, Nóri felragasztgatta a papírokat az esernyőkre. A csíkos volt a legnehezebb, így az egész esernyőt beragasztóztam és Nórinak csak rá kellett illeszteni a csíkokat. Végül lett egy matricás ernyőnk is :)

Aztán levágtam a zseníliadrótokat méretre és felragasztottuk az esernyők hátoldalára, majd meghajlítottam kicsit a drótokat.

Miközben készítettük az esernyőket Nóri azt mondta, hogy "Anya, ez alá nem lehet bebújni!" Majd mikor elkészültek nagy örömmel konstatálta, hogy "Mégis aláférek!" :)





Nagy sikerük volt! Köszönöm Ági az ötletet!

Ötödik projekt: "e" betű gyakorlása

Hozzávalók:
  • "E" betűs feladatlap innen
  • elefántos gyakorlólap innen
  • akrilfesték, pici víz
  • szivacs (nekünk van pici kör alakú, amivel Nóri festeni szokott)
  • színes pompomok
  • színes filctollak
Az első feladat betűkeresés volt. A kinyomtatott feladatlapon meg kellett keresni Nórinak a nagy és a kicsi "e" betűket és ezeket színes filctollal be kellett satíroznia. Már korábban (a D betűnél) csináltunk ilyen feladatot, úgyhogy nagyon ment neki. 


Második feladat az volt, hogy ki kellett választania a pompomok közül a kékeket és a sárgákat. A kékeket az elefántra kellett tenni, a sárgákat az "E" betűre.


Majd elpakoltuk a pompomokat és elővettük a festéket. A kicsi kör alakú szívacsa pont akkora, mint a feladatlapon a karikák. Így ezzel kellett színes köröket nyomnia az elefántra, illetve az "E" betűre. Ez jól is ment, de a végén csak sikerült az elefántot teljesen beszínezni. Na sebaj! :)


Hatodik projekt: E betűs poszter készítése

Hozzábalók:
  • 1 db színes (karton)papír
  • ragasztó (mi ezúttal csillogós ezüst - "e", mint ezüst ugyebár :) - ragasztót használtunk)
  • kivágott betűk vegyesen (kb. 2/3-uk legyen kicsi és nagy e betű)
  • filctoll
Előkészületek: a lapot ketté osztottam (húztam középre egy vonalat) és az egyik felére egy nagy "e" betűt, a másikra egy kicsit írtam.

Nórit megkértem, hogy a betűk közül válogassa ki az "e" betűket. Miután ezzel megvoltunk Nóri felragasztgatta az "e" betűket. Külön-külön a kicsiket és a nagyokat. Mondanom sem kell, hogy az ezüstös ragasztónak hatalmas sikere volt :)
Íme az "e" betűs poszterünk.

Nincsenek megjegyzések: