2013. július 11., csütörtök

Az elmúlt két hetünk: waldorfos játszócsoport, arcfestés, papírsárkányos és autós HMK

Az elmúlt két hét is döbbenetes gyorsasággal telt el. Olyan hamar repülnek a napok, hogy tényleg csak kapkodom a fejemet.
Igazi nyári idő van nálunk, így minden nap van kinti programunk, amit Nóri nagyon élvez.

Ott tartottam, hogy két hete Balázs elutazott Münchenbe. Elég jól bírtuk az itthonlétet Norcival kettesben. Voltunk egy új totyogó csoportban. Hááát, mit mondjak?! Elég érdekes volt. Eddig a Claphendies-re jártunk, összesen 14 hetet, heti egy alkalommal. Mindketten nagyon élveztük az órákat. Viszont most nyáron szünetelnek és mivel Nóri szeptembertől kezdi az ovit, így nagy sajnálatomra nem tudunk már többet menni. Viszont láttam egy hirdetést, hogy ugyanazon a helyen, ugyanígy kedd délelőttönként indul egy waldorfos csoport. Kipróbáltuk egy alkalommal. Sajnos nagy csalódás volt számomra. Én értem, hogy a gyerekeket hagyni kell játszani, de annak nem látom értelmét, hogy nincs semmi közös foglalkozás. Mindenki csak a saját gyerekével bíbelődik. Értem én, hogy a gyerekeknek nem feltétlenül a színes, villogó, csörgő játékokra van szükségük, de egy foglalkozás, amiért fizetek ne abból álljon, hogy kint van néhány fából készült valami (amik tetszés szerint használhatóak, mert senki sem tudja, hogy mi mire való). Egy közös program volt: körbeültünk és elfogyasztottunk - én csak illemből próbáltam elfogyasztani - valami iszonyatosan kemény apró bucikat (mint később kiderült, valami nagyon reform recept alapján készült, tej, cukor, liszt, tojás nélkül... olyan is volt: ízetlen, száraz, kemény). Volt még tea: kamilla és édeskömény-fahéj-alma... Na és akkor az étkezés előtti házi áldást már nem is említem. Áh, már sajnálom, hogy az első fél óra után nem jöttünk el, de gondoltam megvárjuk a végét, ha már kifizettük a 15 eurót...

Azon a héten voltunk még játszóházban is. Na, ez már sokkal jobban sikerült. A szokásos helyre mentünk és ezúttal volt ingyenes arcfestés a gyerekeknek. Nórit is érdekelte a dolog, így kapott egy kis virágot az arcára :)


Illetve egyik nap ismét tartottunk Házi Manó Kuckós foglalkozást itthon. Most a papírsárkány volt a téma. Először meghallgattuk a szokásos zenét. Majd a "Verses ABC" című könyvből elolvastuk ezt a verset:


Persze ha már a könyvet a kezünkbe vettük, akkor nem álltunk meg itt, az utána lévő összes versikét is át kellett lapoznunk :)

Majd elővettem a meglepetéses borítékot. Nóri örömében majd' kiugrott a bőréből :) Ebben pici színes papírsárkányok voltak. Az azonos színűeket össze kellett párosítani. Néhányról lejött a szalag, így elővettem egy üres lapot és azt találtam ki, hogy a lapra ragasztjuk ezeket és rajzolunk nekik szalagot. Nórinak nagyon tetszett ez a rész.


Majd elővettem egy előre bekészített négyzet alakú színes papírt. Ebből is sárkányt hajtogattunk és ragasztottunk rá szemeket, szájat, kötöttem rá spárgát és erre Nóri fűzött színes golyókat. Egynél meg sem álltunk! Három sárkányt készítettünk :)


Tudom, hogy a papírsárkányt hosszú "í"-vel kell írni, később korrigáltam a hibát.
Péntek este érkezett haza Balázs. A hétvégén itthon voltunk, a környéken sétáltunk. A kikötőnél van egy kicsi vándor vidámpark. Elnéztünk ide és közösen felültünk az óriáskerékre.




Az ezt követő héten egyik nap vacsora után közös festést rendeztünk. Vécépapír gurigákat festettünk be... majd később leírom mi lett belőlük :) Nóri imád az ujjaival festegetni. Hosszú ideig eljátszik ezzel, akár egyedül is.



Az elmúlt hetünk is nagyon jól telt. Péntek délután tartottuk a heti Házi Manó Kuckót és ezúttal az autóval foglalkoztunk. A szokásos zene meghallgatása után elolvastuk az egyik autós könyvünket. Majd Nóri kirakózott egy saját készítésű Helló Kitty-s kirakóval, amin Kitty cica az autóban ül :) Aztán elővettem egy előre megrajzolt fekete-fehér autót, bekentem ragasztóval és színes rízsszemeket szórtunk rá. Hát ezt imádta!



Az első autó után már kérte is második lapot, hogy azt is teleragaszthassa rízzsel. Majd megkapta a rízseket és egy pici tepsibe összekeverte és öntözgette ide-oda.


Azóta minden nap elővettük a színes rízst és "rízsezünk"... Hétvégén egy órát játszott vele egyedül.
Ja és persze a lefestett vécépapírgurigákból is autók lettek :) Az ötletet Levendulalány posztja adta. A színeseket - amiben a szarvas és az oroszlán ül - Norci készítette. Szerintem nagyon szépek lettek. Beletettük az IKEA-s ujjbábjainkat és autósversenyt rendeztünk. Elárulom, a panda volt mindig a győztes... :)


A hétvégénk is nagyon jól telt. Túl gyorsan... de nagyon jól! :)
Igazi nyári idő van nálunk. Múlt szombaton Balázs főnökénél voltunk vendégségben egy grillpartin. Átjött több kollégája is. Nekem nagyon jól esett egy kicsit felnőtt társaságban lenni. Jókat beszélgettünk, finomakat ettünk. Nóri is élvezte a társaságot, illetve a kertet és a kinti játékokat. Fél 9-kor magától mondta, hogy "most már megyünk alukálni"... :) 9 előtt indultunk haza, nem volt gond az esti elalvással :)

Vasárnap pedig a parkban voltunk és a Sandycove-i parthoz sétáltunk el. Nóri talált egy kis pocsolyát. Letelepedett mellé és megállás nélkül dobálta bele a kavicsokat. Mi Balázzsal hátradőltünk és élveztük a nyugit és a napsütést :)


Ezeket a kincseket gyűjtöttük és majd a következő Házi Manó Kuckós foglalkozáson biztosan nagy hasznát fogjuk venni a gyűjteménynek.


Hazafelé fagyiztunk egyet. Szebb, jobb, pihentetőbb hétvégénk nem is lehetett volna :)

Nincsenek megjegyzések: