2011. november 3., csütörtök

9 hónapos múlt

Tegnap voltunk a 9. havi látogatáson a védőnőnél. Megmérték Nóri súlyát: 7330 g. Én ezt egy kicsit keveslem, de azt mondták, hogy ez a súly a korának megfelelő. Elmondtam a doktornőnek, hogy miket és mennyit eszik Nóri, ezek szerint aggodalomra nincs ok.

Csináltak néhány gyors rutin vizsgálatot. Megnézték Nóri csípőjét, fülét, szemeit, hasát és az izmait. Minden rendben volt. 18 hónaposan lesz a következő vizsgálat a védőnőnél.

Addig kap még oltásokat a háziorvosnál majd 12 és 13 hónaposan.

9 hónaposan így néz ki egy napunk: Nóri 7 és fél 8 között ébred (és ébreszt minket :) Balázs szokott hozzá felkelni. Nóri reggelizik, majd én is csatlakozom hozzájuk 8-9 között. Balázs elmegy munkába. Én 9 és 10 között megkínálom Nórit valamilyen tízóraival. Az elmúlt napokban evett is rendesen, általában valamilyen gyümölcsöt. 10 és 11 között elalszik 1,5-2 órát alszik ilyenkor. Majd 1-kor közösen ebédelünk. Délután 3-4 között kap uzsonnát és 4-5 körül megint elalszik. Ébredés után 7 körül vacsorázunk (többnyire Balázs ilyenkor már itthon van, úgyhogy együtt eszünk). Majd fél 9-kor fürdetjük Nórit. Fürdetés után mindig Balázs veszi redbe Nórit. Elalvás előtt Nóri szopizik még és 9 körül alszik el.

Napközben általában kétszer szopizik még, délelőtt tízórai után, illetve délután uzsonna után. Este pedig általában háromszor ébred szopizni. Én próbálom ezeket a hajnali szoptatásokat elhagyni, de minden próbálkozásom ellenére, Nóri kitartóan ébred :) De nem panaszkodhatok, mert a szopizások után azonnal vissza is alszik. Bár bevallom nagyon várom már, hogy átaludja az éjszakákat és én is 3-4 óránál többet aludhassak egyhuzamban...

Egyébként nagyon jó baba. Napközben jól eljátszik, de persze egy idő után igényli a társaságot. Ilyenkor közösen játszunk, énekelek neki vagy ha fáradtabb csak összebújunk.
Az egyik kedvenc része a napomnak, amikor Nóri felébred a napközbeni alvásaiból. Ilyenkor még kicsi kómás, bújós. Mindig az ölembe veszem és kicsit ringatom. Van hogy becsukja a szemét, szopizza az ujját és csak bújik :) Ez kb. 5-10 perc szokott lenni. Aztán lassan magához tér, nyújtózkodik egy hatalmasat, majd rámvigyorog, felül az ölemben és már dumál is, keze-láb jár és bevetésre készen áll :)

Folyamatosan teszem fel a videókat arról, hogy miket csinál már: tapsol, felül, kúszik, négykézlábra áll, így néha ringatha magát. Felismer dalokat, énekeket, mondókákat. Néhány kézjelet már ismer és használ is. Mutatja a nyelvét, fülét. A játékait már jól ismeri. Szereti a játékokat összeütni. De tényleg mindig csinál valami apró újdonságot, ma például először nézegette és fogta meg a lábujjait :)
Pár hete próbál felállni. Kapaszkodva magától feltérdel és rugózik, húzná fel magát állásba.

Tanítom neki a tárgyak, játékok, állatok nevét, kézjelét és amiről tudok dalt, azt eléneklem neki. Egyelőre a játékai közül a macit és a katicát ismeri, egész pontosan ha kéredezem, hogy ezek hol vannak, mindig megtalálja őket és néha nyúl is értük.
Azt vettem észre, hogy így, hogy több dolgot (név, jelelés, hangutánzás, dal) köthet egy adott dologhoz, jobban emlékszik rájuk. Például, ha éneklem a macis dalt már néz is a maci felé, tudja, hogy arról van szó. Aztán nem tudom, hogy ez jó tanulási módszer-e... Lehet, hogy kicsit túlterhelem szegénykét :) De nagyon szereti a dalokat.

A mondókák közül a "Csip-csip csókát" már jól ismeri és a végén a "hess-hess-hess" résznél már Ő is "hesseget" a kezével és nagyonkat nevet ilyenkor. A "Kerekecske gombocska"-t is imádja. Ha csak mondom a mondókát, már kacag, tudja, hogy csikizés következik :)
A dalok közül nagy kedvence a "Cirmos cica" ezt én néha úgy éneklem, hogy a végén valami mással helyettesítem a "jajj"-t például: "ott látom a bajúszodon, most lesz neked: Kuuukukirkúúúú!!!". Ilyenkor, ha nem a "jajj" a vége, nagyokat kacag, mintha értené, hogy viccelődök :) A másik kedvenc dala az "Ici-pici lencsi lány". Mindig végighallgatja és úgy figyel közben. Szoktam neki mesélni könyvből, olyankor is mindig figyel és hallgat, mintha tényleg tudná, hogy ez most nem játék, nem dal, ez most mese!

Update: Ma (nov. 12-én) megmértem itthon Nóri hosszát. Próbáltam pontos lenni, kb. 72 cm :)

Nincsenek megjegyzések: