2011. augusztus 15., hétfő

Szoptatás nyilvános helyen

Van akit nem zavar, ha nyilvános helyen szoptató anyukát lát. Van, akit zavar és sajna miattuk sok anyuka kifejezetten kerüli a nyilvános szoptatást.

Én a kezdetektől szerettem volna, ha az etetések nem hiúsítják meg a programjainkat. Sokszor vagyunk a szabadban, sokat járunk el vásárolni, sétálni, kirándulni. Eszembe sem jutott, hogy ezeket a programokat Nóri etetése köré tervezzem. Soha nem jutnánk el sehová.

Szerencsére itt mások sem csinálnak ügyet a kisbabák etetéséből. Rengetegszer látok a parkokban, a játszótereken szoptató anyukákat és soha sem láttam, hogy bárki szólt volna érte, vagy hogy akár csúnyán nézett volna rájuk ezért.

Ha nálunk is úgy alakult a dolog, diszkréten elvonultam egy kevésbé zajos sarokba és megetettem Nórit. Nem zavart, hogy a parkban, bevásárlóközpontban, repülőtéren, vagy épp egy étteremben kellett szoptatnom és szerintem a körülöttem lévőket nemhogy nem zavarta, de nem is különösen érdekelte, hogy mit csinálok.

Persze ehhez kell egy támogató környezet és kellenek a feltételek. Ez a fotó egy belvárosi bevásárlóközpont mosdójában készült:


Ez egy olyan mosdó, ahová be tudod tolni a babakocsit és van pelenkázó is, ahol rendbe tudod venni a babát.

Ez nálunk a parkban készült:

Ez a videó pedig a szomszédos TESCO-ban:


Nyilván, ha ilyen civilizált lehetőségek adottak a kisbaba megetetésére, akkor az anyukák élnek is vele. Kíváncsi vagyok otthon az ilyesmi mennyire elterjedt és mennyire támogatott.

Nincsenek megjegyzések: