2011. július 27., szerda

Nóri baba fél éves

Hogy repül az idő... Nemrég még terhes voltam és vártuk, hogy végre kibújjon a pocakomból. Majd meg is érkezett. Aztán jöttek az első hetek, hónapok és már fél éves! Felfoghatatlan, hogy milyen gyorsan telnek a napok.

Milyen is Nórika fél évesen? Íme egy fotó, ami ma reggel készült a séta előtt:

Egyéb információk: az éjszakákat esze ágában sincs átaludni. Irigykedve olvasom a fórumokon azokat az anyukákat, akiknek a kisbabájuk már pár hónapos kortól átalussza az estéket. Nórika kb. háromszor, négyszer ébred enni, de többször is felriad, olyankor meg kell nyugtatnom. Kiveszem a kiságyból és álomba ringatom (szerencsére ez csak pár perc). Az elmúlt este pl. összesen hatszor ébredt és ez a jellemző az elmúlt pár hétre.

Egyébként mosolygós, jó kedvű, kiegyensúlyozott baba. Napközben háromszor alszik 1-1,5 órát. Ébredések után megetetem. Kétszer kap valamilyen gyümölcsöt vagy zöldséget. Kaja után hagyom, hogy egyedül játszon. Ha ezt megunja (a kedvétől függ, hogy ez mikor következik be, 20-30 percet is eljátszik egyedül) és követeli a társaságomat, mindenfélét játszok vele. Énekelek neki, mondókákat mondok, tornázunk, zongorázom neki vagy gitározok, zenét is szoktunk hallgatni. De van, hogy csak fekszünk egymás mellett, Ő pörög és tekereg én pedig csak örülök, hogy nyitva tudom tartani a szememet.
Kedveli a gyereknótákat, de Andrea Bocelli is nagy kedvence és a salsa zenét különösebben nem szereti... (de ezen majd változtatunk :)

Miket csinál már? Sokat mosolyog, kacarászik, gagyog, magyaráz. Fordul hasról hátra és hátról hasra, de ezt főleg az óramutató járásával megegyező irányba teszi. Visszafelé is tudja, de úgy kevésbé csinálja. Kúszik előre és amint tegnap írtam, hátra is tud. Mászni még nem igazán mászik, mert bár a lábával és a kezével próbál evezni, a hasát még nem emeli meg, azaz még nem állt fel négykézláb.
A sokat énekelt, hallgatott dalokat már felismeri. És szerintem frankón érti, ha bolondozunk vele.

Csücsülni szépen tud, de csak ha segítjük. Karjánál fogva fel szoktunk húzni ülő pózba. Ezt nagyon szereti, illetve néha az ölünkbe vesszük. De magától, kitámasztva nem ültetjük. Én a karjánál fogva álló helyzetbe is felhúzom néha, csak hogy erősödjön a keze és a lába, de ekkor is figyelek, hogy a gerincét ne terheljem.
Ha szólunk neki és mutatjuk, hogy "jöjjön" akkor a kezével kalimpál, hogy vegyük fel.

Az evéssel jól állunk. Gyümölcsökből én szoktam neki frissen készíteni pempőkét. Őszibarackot, almát kikeverem bébi rízzsel, ezt nagyon szereti. Nagyon tetszik neki a szilva és a múltkor kapott már körtét is bébiételként. Zöldségeket mindig gyümölccsel keverve kap. Magában a zöldségeket nem eszi meg. Így keverve megeszi a répát, a paszternákot, a sütőtököt, csicsókát és a brokkolit. Egyszeri étkezéssel megeszik egy egész barackot, de múltkor megevett két szilvát is egyszerre. Most ebédre pedig fél barack, fél alma és bébi rízs keverékét ette meg. A bébiételekből kb. 80 grammot szokott megenni egyszerre.

Tegnap ismét egy újdonsággal rukkolt elő. A délutáni alvásból felébredve ez fogadott:


Anyu mondta, hogy szerinte előbb-utóbb elkezdi majd szopizni a nagylábujját, és úgy látszik igaza lett.

Szokták kérdezni, hogy jó baba-e. Szerintem nagyon jó: jó kedélyű, könnyen leköthető, szépen fejlődik. Napközben könnyen elalszik, jól bírja a babakocsizást (sőt kifejezetten szereti), rendesen eszik. Az éjszakai ébredések fárasztóak, de remélem majd kinövi. Biztos, hogy valami baja van és azért sír, mert amint felveszem vagy megetetem vagy bekenem az ínyét zselével, elhallgat és már alszik is vissza.

Szerintem nincs jó vagy rossz baba, inkább szerencsés és kevésbé szerencsés anyukák vannak. Én nagyon szerencsésnek tartom magamat. Nóri egy kis tünemény, nagyon jól érzem vele magamat itthon! Minden nap élmény vele!

From Nóra

Nincsenek megjegyzések: