2014. június 20., péntek

Utolsó ovis nap, azaz itt a vakáció!

Emlékszem, hogy kisiskolásként a nyári szünet előtt már hetekkel számoltuk visszafelé a napokat. A kedvencem az volt, hogy a táblára felírhattuk, hogy !, Ó, IÓ, CIÓ, ÁCIÓ, KÁCIÓ, AKÁCIÓ, VAKÁCIÓ!

Hát most nem kellett a centit vágnom, mert nagyon hamar elrepültek az elmúlt hetek. Vegyes érzéseim vannak a nyári szünettel kapcsolatosan.




Félek, hogy milyen lesz majd a két gyerkőccel egyedül és félek, hogy Nóri kizökken a megszokott rutinjából, valamint az angolnyelvi környezetből. Ugyanakkor örülök is, hogy több időt tölthetek majd vele is. Végre nem kell a reggeleket az ovikezdéshez igazítanunk. Így majd nyugisabbak lesznek a délelőttök, nem kell rohannunk.

A héten mondogattuk Nórinak, hogy nyári szünet lesz és bent az oviban is biztosan emlegették, mert gyakran mondogatta, hogy "big holiday".


Az utolsó napra vittünk be ajándékokat az óvó néniknek. Eredetileg a vasárnapi farmer's market-en szerettem volna venni nekik néhány finomságot, de sajnos nem jutottunk el oda. Aztán a neten kutakodva találtam ezt az öteltet és megtetszett. Készítettem egy adag csokis kekszet, ezt celofánba csomagoltam. Vettem egy nagy csatos üveget és ebbe rétegeztem a kimért száraz hozzávalókat. Mellékeltem hozzá a keksz receptjét is (kiegészítve persze a nem száraz hozzávalókkal). Vettem még egy-egy fakanalat és egy kis Lindt csokit (ez nincs a képen), amire az volt írva, hogy "thank you".


Illetve készítettünk még Nórival egy-egy képeslapot is az óvó néniknek. A belsejét nem fotóztam le, de Nóri teleragasztotta matricákkal :)



És végül vittünk be a gyerekeknek egy kis finomságot. Nézzétek, milyen jól néznek ki :)


Ezek fagyi cupcake-ek. Azaz a tölcsérbe muffintésztát tettem (egy kanál muffintészta, egy kiskanál nutella és végül muffintészta). Így sütöttem ki, a szokásos módon (nyugi, a tölcsér nem ég meg). Miután kihültek, olvasztott csokiba és színes cukorkákba mártogattam őket. Mondanom sem kell, hogy a gyerekek odavoltak értük :)

Írnék még néhány szót az oviról. Nóri nagyon megszerette az ovit. Minden nap örömmel megy. Nagyon szereti az óvó néniket is. Bár nem szokott sokat mesélni arról, hogy miket csinálnak, de az óvó néni, mikor megyünk érte, néhány szóban mindig elmondja, hogy mi volt aznap. Nagyon sokat dumál már angolul. Főleg játék közben (persze ilyenkor még sok a halandzsa, de jól kivehető az angol hanglejtés és a szavak is), de hozzánk is gyakran szól angolul. Ilyenkor mindig megkérjük, hogy magyarul beszéljen. Rengeteg mondókat, dalt tud már angolul is. Sokszor kéri, hogy ezeket mondjam el neki magyarul is. Néha meg is gyűlik a bajom a műfordítással, de igyekszem :)
Már hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk Nóri helyét az oviba jövőre. Szeptembertől az ún. "ECCE scheme" keretein belül jár majd az oviba. Ez azt jelenti, hogy az állam fizet napi 3 óra óvódai ellátást a gyerekek számára. Erről részletes információt itt találtok. Mi szeretnénk, ha továbbra is napi 3,5 órát járna Nóri, ezért a plusz fél óráért havi 60 eurót kell majd fizetnünk.

Nincsenek megjegyzések: