2012. október 16., kedd

Hétvégi betegség: kéz-láb-száj vírus :(

Múlt héten, szerda este látogatóba érkezett hozzánk Andró és barátnője, Berni. Mivel előző héten Balázs ügyeletben volt, kapott egy nap szabit, amit pénteken vett ki. Azt terveztük, hogy a vendégeinkkel együtt elmegyünk a környéken valahová kirándulni, vagy valami érdekeset megnézni.

Ez volt a terv, de ugye ember tervez... Kedden Nóri belázasodott. Mivel csak 38 körüli volt a hőmérséklete, rutinosan a fogzás számlájára írtam a dolgot és lázcsillapítót adtam neki. Ez le is vitte minden alkalommal a lázát. Mivel más tünet (köhögés, orrfolyás, fájdalom, nyűgösség, étvágytalanság, hasmenés stb.) nem volt, nem aggódtam. Péntek reggelre sem csillapodott a láza, ezért azt terveztük, hogy Balázs a többiekkel elmegy Newgrange-be, mi Nóruval pedig itthon maradunk. Reggel gyorsan elmentem hajat mosni, sőt még az is megfordult a fejemben, hogy amíg a többiek itthon vannak, elszaladok egy jóga órára.
Ám Nóri reggel lelkesen hozta az egyik mondókás könyvét és leültünk játszani. Amikor a tenyerét a kezembe vettem, hogy "ciróka-marókázzak" neki, észrevettem, hogy pici hólyag-szerű kiütések vannak az ujjain. Mindkét kezén. Gyorsan levettem a zokniját és a gyanúm, miszerint ez a kéz-láb-száj vírus lesz, beigazolódni látszott. A lábán is voltak hasonló kiütések. Azonnal felhívtam a dokinkat, hogy bevigyük-e Nórit vizsgálatra. Mivel a pontos diagnózishoz látnia kell a doktornőnek -hiszen ez lehet himlő, vagy esetleg gombafertőzés is-, mondták, hogy vigyük be Nórit. Bár aznapra már nem volt időpontjuk, de mondta a recepciós, hogy amint tudunk menjünk be és soron kívül behívnak. Nagyon rendesek voltak.
Szóval az aznapi program borult és nem hogy jógára nem jutottam el, de még a hajamat sem volt időm megszárítani. Azonnal szaladtunk a dokihoz. Megvizsgálta és valóban kéz-láb-száj vírust kapott el Nóri. Ez egy ártalmatlan vírus, ami cseppfertőzéssel terjed kisebb gyerekek között. Valószínű, hogy a játszótéren kapta el. Közepes/magas lázzal és kicsi hólyagokra emlékeztető kiütésekkel jár. Nórinak ezek főleg a lábán, kezén és sajna a szájában voltak. Ez utóbbi a legkellemetlenebb. Nem nagyon tudott enni. Bár étvagya volt, de minden irritálta a szájában lévő hólyagokat. Így pár napig csak kekszen és tejen élt szegényke.

A láza szombatra elmúlt és ma már a kiütések is múlóban vannak. Enni is tud már és szerencsére a kedve is a régi. Szaladgál, magyaráz, játszik, huncutkodik.

Sajnálom, hogy ez a betegség pont most jött ki rajta, mert így sehová nem tudtunk Andróékkal menni. Muszáj volt mindkettőnknek itthon maradni, mert Nóri nagyon levert volt. A hétvégén csak az ölünkben volt el. Éjszaka is sokszor felriadt és végül mindig valamelyikünk ölében kötött ki.


Az éjjelek elég hektikusak voltak. Rengetegszer felsírt. Felváltva virrasztottunk mellette. Én néha a kimerültségtől nem is emlékeztem arra, hogy átementem volna hozzá és meglepődtem, mikor arra ébredtem, hogy Nórival alszom a kanapén.
Az alvást az is nehezítette, hogy az ujján is vannak hólyagok és a szopizástól ezek hatalmasra bedagadtak. Illetve a szopizással is folyton irritálja a szájában lévő hólyagokat :(

Ilyen csúnya hólyagok vannak a pici ujjain :(


Mivel már több napja lázmentes, tegnap reggel elmentünk egyet sétálni :) Bár nem nagyon volt kedve mászkálni, de a babakocsiban élvezte az őszi napsütést.


A vírus elvileg pár napig, legfeljebb egy hétig tart és a hólyagok maguktól elmúlnak. Ma már úgy láttam kezdenek visszahúzódni, leszáradni. Várjuk az apró piros pöttyöket, amik jellemzően az ilyen vírusos betegségek elmúlásával jönnek ki a kisgyerekeken, "jelezve", hogy a gyerek gyógyult és nem fertőz már. A jó oldala a dolognak, hogy csak egyszer lehet ezt a vírust elkapni és egy életre szóló immunitást kap, aki átesik rajta.

Nincsenek megjegyzések: