2012. július 19., csütörtök

Újdonságok: felismeri a színeket, számol és a szavak, amiket mond már

Hoztam ismét néhány új dolgot Nórival kapcsolatosan. Az első, nem is teljesen új, már említettem, hogy kérésre ki tud néhány színt választani. Ezt akkor vettem észre, amikor pár hete rajzoltam neki egy fát. Megkértem, hogy adja a kezembe a barna filcet és odaadta, majd kértem a zöldet is, azt is kiválasztotta és odaadta. Megrajzoltam a fát és megkérdeztem, hogy mi az. Mire Nóri válaszolt, hogy "fa" :)
Később észrevettem, hogy legózás közben is kiválsztja, felismeri a sárga színű kockát.

Fel is vettem videóra, ahogy kiválasztja a színes filcek közül a sárgát és a barnát. Íme:



A másik új dolog, hogy számol. Na persze, ez enyhe túlzás :) De valami olyasmi. Fürdés után, amikor vesszük ki a kádból, mindig elköszönünk és kitesszük az összes fürdős állatkát. Nóri persze mindet végigpuszilja. Majd megfogjuk Norcit és számolunk, hogy egy-kettő-há-rom és "rom"-ra emeljük ki a kádból. Az utóbbi időben ha megfogjuk, már előre mondja, hogy eeee, majd keee és azt is hogy háááá. Máskor is ugyanígy mondja a számok első szótagját, pl. a csúszdán mielőtt lecsúszik.

A lenti videón épp játék közben számolunk. Már egy jó ideje csináltuk ezt, amikor elkedztem felvenni, így az elején még jól hallani, de utána már nem nagyon mondja, mert megunta. Viszont lehet még hallani, ahogy más szavakat is mond. Rengeteg szónak mondja az elejét, az első szótagját. A videón hallani, ahogy mondja, hogy "szi" - mutatva a mintákat a felsőjén, azaz "szivecske". Illetve, hogy "po" - pocak és hogy "zse" -zsebibaba, azaz a hordozó.


A következő szavakat mondja már tisztán, érthetően: papa (apa), baba, nem, kukk, fa ja és Google... hát igen! 

Nagyon soknak mondja az elejét, mivel legtöbbször babajelbeszéddel az adott szó jelét is mutatja, így teljesen egyértelmű, hogy mikor miről van szó és hogy mit akar mondani.

Nincsenek megjegyzések: