2012. május 18., péntek

Újdonságok: búgócsigázik, újságot olvas, nemet int, rajzolunk, átmászik az alagúton, megfújja az ételt és totyog

Ismét összegyüjtöttem néhány új dolgot, amit az elmúlt hetekben kezdett el Nóri csinálni.

Elkezdett játszani a búgócsigával. Már sok-sok hónappal ezelőtt vettünk neki egy nagy búgócsigát. Akkor meg is mutattuk neki és ahogy búgattuk és pörgettük, Nórinak egyre jobban görbült lefelé a szája, majd hatalmas sírásban tört ki és onnan kezdve hónapokig mumus volt a búgócsiga. Messzire elkerülte és nagyon félt tőle. Emiatt el is tettük és csak néha vettük elő megmutatni neki, de általában már messziről sírt tőle. Igen, rájöttünk közben, hogy az első találkozás nem volt túl szerencsés... Kb. két hónapja már nem tartotta olyan ellenszenvesnek a búgócsigát. Sőt, kifejezetten tetszett neki, ahogy a színek váltakoznak rajta, ahogy pörög és búg. Pár hete ő is lelkesen próbálja felhúzni és pörgetni :) Úgy látszik sikerült túltennie magát az első traumatikus élményen és szerencsére nem fogja örökké utálni.

Már több videót tettem fel (itt és itt) arról, hogy Nóri mennyire szeret "olvasni". Olyan finoman, ügyesen lapozgatja a könyveit. Sokszor 20-30 percet is eltölt velük. Úgy néz ki, minden papíralapú dolog érdekli, főleg, amin színes kép. Így simán kiolvassa az én újságomat is:


A másik új dolog, hogy ha valamit kérdezünk tőle és arra "nem" a válasza, akkor nemcsak mondja, de csóválja is hozzá a fejét. Legtöbbször nevetnék ezen, de próbálom nem túlreagálni és nem elviccelni a helyzetet. De nagyon édes, ahogy határozottan tiltakozik és nemet int :)

Pár napja történt, hogy egyik délelőtt Nóri nagyon csendben volt - ez mindig gyanús... Mikor odanéztem, láttam, hogy egy tollal játszik: a kupakját rágja és a tollal a fotelra firkál. Ilyenkor hirtelen szívbajt kapok, hogy a kupakot lenyeli és hogy a tintát mivel szedem majd ki a huzatból. És közben szidom magamat, hogy nagy csend esetén miért nem kezdek el azonnal gyanakodni. Szóval miután kiszedtem a kupakot a szájából és villámgyorsan átsikáltam a tintafoltokat egy mosogatószeres ruhával, ránéztem Életem Értelmére, aki rámvigyorgott és azt mondta "toooo" (azaz toll, olyan okos :). Elővettem egy papírt és rajzoltam neki egy virágot. Ő pedig örömtáncot járt. Majd rajzoltam neki egy házikót és egy napocskát is. Ez mind nagyon tetszett neki. Aztán rajzoltam egy kutyust, amire szegény gyerek csak bambán nézett. Láthatóan nem ismerte fel, ami nem csoda, mert Balázs is malacnak tippelte. Nem baj, YouTube-on megnéztem pár videot, hogy hogyan rajzoljunk ilyen egyszerű dolgokat és most már tudok felismerhető állatkákat rajzolni :) 
Nóri nagy érdeklődéssel nézi, hogy mit rajzolok és úgy néz rám, mintha valami varázsló lennék. Sokszor ő is megfogja a tollat és lelkesen firkálgat, jó esetben papírra, rossz esetben bárhova :)

Délutánonként, ha jó az idő, kimegyünk a játszótérre. Tőlünk kb. 10 perc sétára van a People's Park, oda szoktunk járni. Már messziről felismeri a parkot és keze-lába jár, sikongat. Ahogy közeledünk a játszótérhez, hangosan dumál, magyaráz és alig várja, hogy kivegyem a babakocsiból. Az első, amit megrohamoz, a hinta. Van egy elég nagy mászóka, amin van lépcső, hálós mászó rész, csúszda és egy alagút is. Nóri eddig nagyon félt az alagúttól, de két hete először átment rajta. Azóta nincs megállás: lépcső, alagút, csúszda kombinációt akárhányszor képes lenyomni :) A lépcsőn már egyedül megy fel kapaszkodva (persze azért ott állok mellette), a csúszdán pedig bár fogom a kezét, sokszor teljesen magától odaül és már lendül is és csúszna le. Szóval nagyon résen kell lennem.
Az írek persze mint mindenben, ebben is hiper-lazák. Nórinál sokkal kisebbeket feltesznek a mászóka részéhez. Bár ezek a babák sokszor még menni sem tudnak, szegénykék négykézláb próbálnak haladni. A csúszdán is hagyják, hogy egyedül próbálkozzanak. Ennek az az eredménye, hogy sokszor ülve idnulnak el a gyerekek, de hason, fejjel előre nézve érnek le, csetlenek-botlanak, de ez a szülőket cseppet sem zavarja, hiszen végülis nem esik nagy bajuk.

Pár napja vettem észre, hogy ebédnél Nóri kezébe vett egy falatot és megfújta. Hát igen! Sokszor túlmelegítem a kaját és naponta látja, hogy az anyja, mint egy félőrült, jól megfúj minden egyes falatot. Nóri ha kell, ha nem, minden falatot gondosan megfúj. Tök mindegy, hogy épp levest eszik, főzeléket, mandarint vagy épp egy szelet sonkát :)

Ügyesen halad a járástanulással is. Egyre többet gyakorolja az önálló járást. Ma már a szobából kijött a nappaliba teljesen egyedül. Napról napra ügyesebben, gyorsabban és magabiztosabban megy.


Igazi totyogó! :) Imádnivaló! Lassan felköthetem a gagyámat és mindenhová szaladhatok utána.

Nincsenek megjegyzések: