2011. június 21., kedd

Zumba - első óra

Na kérem szépen, szombaton elmentem életem első zumba órájára. Az óra hivatalos neve: Zumba és Cardio Salsa. Izgi, mi?!

Gyakorlatilag latin amerikai táncok (salsa, cha-cha-cha, merengue, rumba stb.) alaplépéseit kombinálják és ezekből álló lépéssorozatokat csinálunk együtt. Ezt ne úgy képzeljétek el, mint egy sima salsa órát. Ez nem társastánc, inkább olyan, mint az aerobic. Elöl van egy néni (igen, nem elírtam, néni! erről majd később) aki mutatja a lépést és együtt csináljuk zenére, majd jön egy másik lépés, aztán a kettő együtt és így tovább, amíg egy hosszabb lépéssorozatot meg nem tanulunk.

Az óra Monkstown-ban van, ami tőlünk 20 percre van gyalog. Balázs elvitt autóval (de mentségemre szolgáljon, hogy hazafelé már sétáltam). Először furcsáltam, mert az interneten azt írták, hogy a Szent Patrick templomban lesz. Elképzeltem, ahogy az oltár előtt ugrálunk, riszálunk jobbra, majd balra, miközben a magnóból szól a "Suavamente besame" . Aztán mikor odaértünk, láttam, hogy a templom melletti külön épületben van az óra. Az órát egy 50 év körüli nő tartotta. Spanyolul beszélt, de szerintem nem spanyol lehetett, talán kubai. Kicsit meglepődtem, hogy idősebb korú a tanár, de az óra közben rájöttem, hogy a kor nem számít. Én már kezdtem keményen izzadni és lihegni, a néni még mindig széles vigyorral kiabálta a soron következő lépés nevét.

A terem szinte tele volt, legalább 20-an voltunk, teljesen vegyes korosztály, csupa nő.

Az óra jó volt. Tetszettek a zenék, jó volt a koreográfia is. Kellőképpen lefáradtam és másnapra izomlázam lett. Ha minden jól megy, folytatom legalább heti egy alkalommal a Zumba-t. Emellett, itthon is tornázom napi kétszer kb. 20 percet és minden nap berakom Nórit a hordozókendőbe és lemegyünk (gyalog persze) a földszintre meg vissza. Megszámoltam: 160 lépcsőfok. Nekem épp elég. Van, hogy sétálni is a hordózóban viszem, de ez utóbbi nagyon fárasztó, így erre ritkábban kerül sor.


Megmértem a derekamat, a csípőmet és a combomat is, de még ezeket nem árulom el, majd ha lesz valami eredménye a mozgásnak... Ha esetleg a későbbiekben nem írok erről, akkor csúnyán befürödtem a projekttel, úgyhogy ne is kérdezzetek róla!

2 megjegyzés:

Isabelle írta...

Nóri annyira szép baba :)
sok sikert a zumbahoz!!

Eszter írta...

Szia Isabelle! Köszi szépen! Aranyos vagy :) látom közeleg az esküvőtök :) nagyon szurkolok és várom a részletes beszámolót! Puszi, Eszter!