2011. június 9., csütörtök

Negyedik havi oltás és minden más

Kedden voltunk a kötelező negyedik havi oltáson Nórival. Két szurit is kapott, egy-egy combikájába. Elég jól birta, persze sírt, de mire kiértünk a rendelőből már meg is nyugodott. Most nem volt annyira nyűgös az oltások után és csak egy kis hőemelkedése volt. Sajnos most nem mérték meg, így nem tudom a súlyát :(

Viszont vannak egyéb adatok. Ezeket itthon mértem:
csuklókerület: 9.5 cm
fül hossz: 4.5 cm
orr hossz: 3 cm
boka átmérő: 11 cm
talp hossz: 8 cm
kéz (csuklótól a középső ujjának a végéig): 6.5 cm
kisujj hossz: 2,1 cm
magasság (azaz a gyerek hossza): 62 cm

Csak viszonyításképp, ugyanezek az adatok 5 hetes korában:
csuklókerület: 8.5 cm
fül hossz: 4 cm
orr hossz: 2.8 cm
boka átmérő: 10 cm
talp hossz: 8 cm
kéz (csuklótól a középső ujjának a végéig): 6.5 cm
kisujj hossz: 2 cm
magasság (azaz a gyerek hossza): 52 cm

Update: június 13-án megmértem magunkat a Wii-vel és Nórival a mérleg +6.3kg-t mutatott, szóval kb. annyi lehet a súlya.

Elkezdtem gondolkodni azon, ha eljön majd az ideje, hogyan kéne Nóri mellétáplálását csinálni. Itt hasonlóan, mint otthon, először pürésített zöldségeket, gyömülcsöket ajánlanak egy-egy étkezésre. Természetesen először csak egy-egy kanállal, majd fokozatosan növelve az adagokat illetve folyamatosan beépítve az egyéb ételeket is.
Utánanéztem a dolognak és ahány ország, szinte annyi szokás. A sok lehetőség közül az egyik, az ún. "Baby Led Weaning", azaz a kisbaba azt eszi, amihez kedve van. Ez hirtelen egy kicsit vadul hangzik, de nem úgy kell elképzelni, hogy ha a gyerek a pacalpörkölt után nyúl, akkor azt eszi. De a tiltólistás dolgokon kívül, amit megkíván a baba, azt kapja, nyilván olyan formában, hogy azt el tudja fogyasztani. Majd meglátjuk, hogy Nórinál mi fog működni.

Olyan gyorsan megy az idő... Repülnek a napok és a hetek . Nóri napról napra szépen fejlődik és minden héten csinál valami újdonságot. Növekszik, mint a gomba. Akkor kapok észbe, amikor látom, hogy már megint kinőtte valamelyik ruháját.
Már megfogja a tárgyakat, mindent a szájába tesz, mindent megkóstol.


Tud már hátról hasra fordulni és mászik is már, de általában csak a kiságyban. Sokat mosolyog, nevet, csiklandós a mellkasánál. Elalváskor, és ha fáradt, szopizza a nagyujját.

A napjaink nagyjából így alakulnak: Nóri ébred fél 6 és 7 között. Még nem tapasztaltam ki, hogy ez mitől függ... Általában 1,5-2 órát van ébren. Délelőtt és délután is egyszer alszik egy rövidet kb. 1 órát és egy hosszabbat, kb. 2 órát. Az ébrenlétek alatt eszik, aztán játszik. Nagyon jól elvan egyedül, de azért szoktunk együtt is játszani. Játszunk, tornázunk, könyvet olvasunk, énekelek neki.


Már nem biggyeszti le a száját, ha éneklek. Lehet, hogy beletörődött a sorsába :). Sőt, van néhány dal, amit kifejezetten szeret. Az "Egy kis malac röff-röff-röff" és a "Szélről legeljetek" a két kedvence.
Ha jó az idő, délután kimegyünk sétálni. Már nem alszik el a séták során. Inkább nézelődik. Este 6 körül fürdetem és utána megy is aludni. Ez a korai fürdés azóta állt be, hogy visszajöttünk Magyarországról. Este 3-4 óránként ébred enni. Múlt héten pár napig nagyon meleg volt, főleg bent a lakásban, olyankor 2 óránként is kért enni.

Tegnap nagytakarítást csináltam a nagyszobában. Mivel az ablakokat is meg akartam pucolni, át kellett vinnünk Nóri ágyát a pici szobába. Estére is otthagytuk, hogy kipróbáljuk milyen így. Azaz először aludt külön szobában Nóri. Szerintem engem jobban megviselt a dolog, mint őt. Egyrészt aggódtam, hogy mi van vele... (ugyan mi lehetne?! 2 lépésre van tőlünk, van légzésfigyelő, babamonitor stb.) Másrészt mikor mellettünk van a kiságya már arra is felébredek ha mocorog. Ilyenkor van időm összeszedni magamat és így nem is szokott sírni, mert mindig hamar kiveszem és átviszem megetetni. De mivel most a másik szobában volt, nem ébredtem fel a mocorgásokra, csak a sírása ébresztett fel és időm sem volt észhez térni, kómásan caplattam át a másik szobába. Úgy sajnáltam... lehet, hogy még a ma estét kipróbáljuk így, de sokkal kényelmesebb és nekem kevésbé fárasztó, ha ott van mellettünk.

Nincsenek megjegyzések: