2009. február 15., vasárnap

Mozi, kiállítás, tánc

Az előző "könnyed" téma után térjünk vissza a kis hétköznapi, némileg vidámabb hangulatú életünkre és annak történéseire!

Hétfő este vendégségben volt nálunk Zoli és Betti. Beszélgettünk, ettünk-ittunk késő estig, úgyhogy nálunk is aludtak. Másnap elmentem velük a Bodies (testek) kiállításra. Már találkoztam ezzel New York-ban, aztán Budapesten, most pedig itt Dublinban, de eddig sosem mertem elmenni rá. Bettiék ötlete volt, hogy menjünk el megnézni. A kiállítás valódi emberi testek és szervek preparátumaiból áll - megjegyzem, ha előre tudom, hogy ezek valódiak, akkor nem biztos, hogy elmegyek. Nem röhögni! Én azt hittem, hogy a kiállított emberi testek csak bábúk, a szervek pedig makettek... De nem! Így láttunk izomrétegekre lebontott emberi testet, elhízott emberi testet, dohányos és egészséges tüdőt, sok-sok rákos szervet, szétrobbantot agyat és a legdurvább: kölönböző korú embriókat.
Mindenképp hasznos a kiállítás, de megrázó és sokkoló is egyben. Ha felkészülten vágsz bele, akkor élvezhető.

Tegnap a Jamseon filmfesztiválon voltunk és megnéztük az első filmünket: a Good-ot. Ez egy angol-német dráma. A film a második világháború idején játszódik Németországban. Két jóbarátról szól: a bölcsész Halder-ről (Viggo Mortensen, Aragorn-t játszotta a Gyűrűk Urában) és a zsidó pszichológusról, Maurice-ról (Jason Isaacs). Halder a gyenge jellem, a környezete befolyásoló hatására belép a Pártba. Az így nácivá vált író és a zsidó orvos barátsága ezzel véget ér. A film arról szól, hogy hogyan lesz egy fajgyűlölettől igen messze álló értelmiségiből elit SS tag. Főszereplőnk nem gonosz és nem is válik azzá, csak gyengeségéből fakadóan cselekvésre képtelen. Így a téboly lesz az, amiben megnyugvást lel majd. Nekem tetszett a film, de lehet, hogy csak azért, mert hiperérzékeny vagyok a témára.
Nem tudtuk előre, hogy a filmet Magyarországon forgatták, így sok helyszín tudat alatt ismerős volt. A stáb és a statiszták többsége is magyar volt.

Ezzel nem ért véget a filmfesztivál! Ma egy 3 dimenziós mesefilmre megyünk. Egy kicsit könnyedebb téma:)

A hétvége többi része nappali pihenéssel és sok-sok esti táncolással telt. Pénteken és szombaton is elmentünk együtt salsazni!
Ebben a ruhában mentem:
Balázs: Nagy sikere volt mindenkinél! :) Ír lányok meg is kérdezték Esztertől, hogy hol vette és mikor.

Nincsenek megjegyzések: