2013. május 10., péntek

Májusi hosszú hétvége

Írországban május első hétfője szabadnap és Balázsnak a múlt péntek is szabadnap volt, így elutaztunk egy négynapos hétvégére délre.

Az ötelt hirtelen jött, így nem is terveztük különösebben meg az utat. Gyorsan foglaltunk egy szállást Cobh-ban, ami egy kis falu Corktól nem messze. A Bella Vista nevű hotelben szálltunk meg, egy kétszobás apartmanban. Nagyon elégedettek voltunk a szállással. Az apartmanban két hálószoba volt, mindkettőhöz volt saját fürdőszoba. Volt egy nagy nappali és még egy nagy fürdő káddal. Szeretünk apartmant bérelni, mert akkor van saját konyhánk, ami Nóri miatt szinte elengedhetetlen. Reggelit nem kértünk, de minden reggel kaptunk finom friss, meleg scone-okat (édes pogácsa). A személyzet nagyon rendes volt. Ha délen jártok és megbízható szállást kerestek, bátran ajánljuk őket!

Pénteken reggel indultunk el, de még Dublinban meg is álltunk egy farmon, ahol jártunk már korábban. Itt sétáltunk, papír-sárkányt röptettünk (amit Norci a mai napig emleget).

A közelben ebédeltünk és ebéd után indultunk Cobh-ba. Norci ebéd után szokott alduni, így tökéletes volt az időzítés, ugyanis végigaludta az utat.

Késő délután érkeztünk meg. Kicsit sétáltunk a faluban. Ez a kis falu Cork kikötője volt. Innen indult útjára a Titanic, illetve sok más hajó a Nagy Éhínség ideje alatt. Helyes kis házak sorakoznak a tengerparton és felettük ékeskedik egy hatalmas katedrális.

Másnap reggeli után ellátogattunk a közeli állatkertbe, a Fota Wildlife Park-ba. A Parkban van állatkert, arborétum -ami ingyenes- és a "Fota House". Mi az állatkertbe látogattunk el. Az állatkert egy nagy területű park, ahol az állatok -néhány kivétellel- szabadon vannak. Nincs ketrec, nincs üvegfalak. Sok állat villanypásztorral van elkerítve, mások pedig kis szigeteken laknak. De vannak olyanok is (pl. kenguru, páva), amiket közevetlen közelről lehet látni. Nagyon érdekes és szép hely, rengeteg állattal, gyönyörű kerttel és növényzettel. Természetesen Nóri nagyon élvezte, de nekünk is nagyon tetszett. Sok pihenőhely, kávézó áll a rendelkezésre. Nagyon kényelmesen bejárható az egész park.

A park egyik kávézójában ebédeltünk, majd mentünk is vissza a szállásra és pihentünk egy nagyot. Délután Cobh-ban sétáltunk, voltunk a játszótéren.

Vasárnap Kinsale-be látogattunk el. Ez egy nagyon kis hangulatos halászfalu Cobh-tól kb. 50 perc autóval. Sokat mászkáltunk, majd ebéd után Nóri elaludt a babakocsiban. Balázzsal beültünk egy nagyon helyes kis kávézóba, egy ún. "reading coffe" helyre. Ez egz sütiző-kávézó, ahol rengeteg könyv van, amiket lehet olvasgatni. Csendesen, nyugodtan megihattuk a délutáni teánkat, némi - igen finom - cukrászsüti kíséretében. Itt pihentünk, amíg Nóri fel nem ébredt.
Délután egy kis séta és vásárlás után indultunk is vissza Cobh-ba.

Hétfőn kicsekkoltunk a szállásról és a Blarney Castle felé vettük az irányt. Ha Corkban jártok, ne hagyjátok ki ez a kastélyt! Nagyon szép, nagy birtokon található. A kastály nincs berendezve, de fel lehet menni a tetejére és meg lehet csókolni a Blarney követ, amitől állítólag ékesszólók leszünk - a fogalmazásomból is érezhetitek, hogy én kihagytam a csókot... :)

A kastély körül kisebb-nagyobb sétákat lehet tenni. Mi nem mentünk messzire, de van egy 1,5 órás erdei séta, illetve egy rövidebb 45 perces séta, ami egy tóhoz vezet.
Ebéd utánra időzítettük a hazautat, hogy Nóri aludjon a kocsiban, így is lett. Hazaérve még elmentünk egyet sétálni a gáthoz, úgyhogy igencsak tartalmas, mozgalmas hétvégénk volt.

Nagyon simán ment minden az utazás során, úgyhogy reméljük gyakrabban elmegyünk majd ilyen rövidebb belföldi kirándulásra.

MabelEarth írta...

Szia, mi előttetek egy héttel voltunk a Fota állatparkban :)Fura lett volna összefutni,a lányok egyidősek, egyforma sapijuk van, a férjeink is egy kaptafa, meg mi is.. mármint csak külsőleg persze :)

Eszter írta...

Ó, milyen klassz lett volna összefutni! :)