2012. március 16., péntek

Újdonságok: fogat mos, bilizik és hangoskodik

Ismét összeszedtem néhány új dolgot Nórival kapcsolatosan. Pár hete elkezdtük a fogmosást. Eddig csak egy textilpelussal tisztítottuk a fogait. Mivel már néhány foga teljesen kinőtt, elkezdtük az igazi fogmosást.

Kaptunk otthonról Krisztiéktől egy nagyon jó 3 darabos babafogkefe szettet. Ebben két szilikonos fogkefe van, amik gyakorlatilag rágókaként funkcionálnak. Ezeket a fogzások idején különösen szereti Nóri rágcsálni. A haramdik darab egy pici, puhasörtéjű fogkefe. Ezt használjuk. Patikában vettünk tejfogakra való fogkrémet, Oral-B-t, mert csak ebben találtam olyat, ami nem mentolos. Egész pontosan ez is mentolos, de kicsit gyümölcsízű is, így Nóri jobban elfogadja. Naponta kétszer mosunk fogat neki és már nagyon profin tartja a kis száját :)


A másik dolog, amit szintén több hete elkezdtünk, a bilizés. Na nem igazi bilizés! Ez még a szobatisztaság közelében sincs. Nevezzük inkább a bilivel való ismerkedésnek. Arról van szó, hogy kb. 1 hónapja észrevettem, hogy Nóri óramű pontossággal kakil. Már előre kiszúrtam a "jeleket", ilyenkor bármit csinál megáll, mintha gondolkodna, majd pár perc után jön a rotyogtatás. Egyszer kirpóbáltam, hogy egy ilyen gondolkodós megállás után bilire tettem és tá-dá, odalandolt a végtermék. Azóta mindig így csináljuk. Az esetek 90%-ban ez sikerül is. Persze van, hogy nem figyelek, vagy épp nem tudom odavinni, vagy hogy nem itthon vagyunk. Ilyenkor a pelusba megy a dolog, de semmi baj. Amúgy is egész nap pelus van rajta, hiszen a pisiket nem lehet így kiszámítani. Tudom, hogy nem ettől lesz szobatiszta, hiszen nem Ő jelez, én látom a jeleket. Ez tényleg csak arra jó, hogy ismerkedjen a bilizéssel. Egyébként eddig semmi gond nem volt a bilivel. Szeret rajta ücsörögni. És egy-egy alkalommal csak pár percet kell rajta ülnie.

A harmadik dolog, az a dumálókája. Merthogy van ám neki! Egyre többet gagyog, beszél, utánoz minket, még a kézmozdulatainkat is utánozza.
Már körvonalazódik a Nóri-magyar szótár, íme pár szösszenet:

ba - labda
baaaa vagy baba - baba
báh - kacsa
brrrr (mint brümm) - bicikli vagy autó
pa (és közben a plafonra mutat) - lámpa
pa (és közben a fejére mutat -mert ez a babajeleléssel a jele) - sapka
- paradicsom
ssssaaaa - sonka
sza - szőlő
te - tea

A végére hagytam még egy videót. Ezek már nem újdonságok, de imádom:

Nincsenek megjegyzések: