2011. március 27., vasárnap

Ki így, ki úgy boldogul....

Mikor még nem volt Nóri, elképzeltem, hogy milyen lesz majd az élet vele. Láttam a környezetemben, hogy mások hogyan bánnak a kisbabáikkal és tervezgettem, hogy én majd hogyan szeretném nevelni Nórit.

Elhatároztam például, hogy nem ringatom a karomban, nem szoktatom magamhoz, nem adunk neki cumit, nem leszünk csendben csak azért, mert Ő alszik. Őt szoktatom majd az én napirendemhez, nem pedig én alkalmazkodom az övéhez.

Teljesen elképedtem, amikor hallottam, hogy van olyan anyuka, aki hordozókendőben altatja a babáját és napközben mindenhova ebben cipeli az alvó gyereket... Vagy például van olyan pár, akik a gyerek születése óta nem néznek TV-t, hogy nyugodtabb és csendesebb legyen a baba számára a környezet. Nem értettem azt sem, hogy egyeseknél miért költözik a babával külön szobába az anyuka. Azt pedig főleg nem fogtam fel, hogy miért alszanak egy ágyban a szülők a pici babával.

Szóval megvolt minderről és még sok másról a véleményem. Aztán Nóri születése után kristálytisztává vált minden és most már értem... most már mindent értek.

Egy csomó mindent előre eldöntöttem és most nagyokat pislogok, hogy nem minden úgy történik, ahogy elterveztem. Bizony, bizony, nem olyan egyszerű ez a gyereknevelés, pedig ez még csak a kezdet.

Nem olyan könnyű és nem olyan egyértelmű, hogy mit hogyan kell csinálni. Ilyen pici korban hétről hétre növekszik, fejlődik a baba, emiatt változnak az igényei és így a napirendje is. Egyik héten szépen alszik délutánonként, a következő héten (annak ellenére, hogy mi mindent ugyanúgy csinálunk) már nem. Nem csodálom, hogy a szülők mindenféle praktikákat kipróbálnak és amelyik beválik, azt tovább alkalmazzák. Én már nem lepődök meg semmin és főleg nem itélkezek senki felett. Mindenki úgy neveli a gyerekét, ahogy szeretné és mindenki úgy boldogul ezzel, ahogy tud.

Én elég korán rájöttem, hogy a nagykönyvben leírt 3-4 óránkénti etetés nem létezik. Persze sok szenvedés és kínlódás után biztosan hozzá lehetne szoktatni a babát, de én az igény szerinti szoptatás mellett döntöttem, azaz Nóri akkor kap enni, amikor kér és annyit, amennyit kér. Ez már önmagában véve oda vezet, hogy nincsen percre pontos napirendünk.

Az elmúlt pár hétben körülbelül így alakult egy napunk: a reggeli ébredés után azonnal megmosdatom, rendbeveszem Nórit. (Megjegyzem, hogy hétvégente ezt Balázs szokta csinálni, ami nagyon jó, mert így én tovább pihenhetek, Balázs pedig több időt tud Nórival töltetni.) A mosakodás után jön a reggeli etetés, majd Nórit kihozom a nappaliba és amíg készítjük a reggelit és reggelizünk, Ő is velünk van. Miután Balázs elmegy dolgozni, Nórit beviszem magammal a nagyszobába és vagy a játszószönyegén van, vagy a kis rugózós székében. Én közben rendet teszek, rendbe veszem magamat. Ekkor általában Nóri ismét megéhezik, úgyhogy jön az etetés (15-20 perc), majd kimegyünk sétálni. A séta hossza leginkább attól függ, hogy én mennyire vagyok fáradt. Ha jól vagyok, akkor sétálunk a gáton, majd elmegyünk vásárolni. Ez általában 1-2 óráig tart. Hazamegyünk és addig hagyom a babakocsiban, amíg fel nem ébred. Ébredés után ismét evés, büfi, játék, aztán alvás, vagy a játék után még beiktatunk egy evést és aztán alvás. Ez így megy addig, amíg Balázs haza nem ér. Ő általában este hét körül szokott hazaérni, ezért a fürdetést 7-7:30 körülre időzítjük. Fürcsi után ismét evés, majd alvás. Az esti menetrend már jó pár hete úgy alakul, hogy Nóri 8-kor elalszik és legközelebb éjfélkor eszik, majd hajnalban 3-kor és reggel 6-7 között ébred.

Ez egy átlagos nap, de voltak már jobb és rosszabb napjaink. A héten egyszer előfordult, hogy délután már hat órakor elaludt Norci és nem ébredt fel, csak éjfélkor, úgyhogy a fürdés aznap elmaradt. Tegnap pedig napközben összesen két órát aludt. Akármit csináltunk vele, nem volt hajlandó elaludni. Remélem, hogy ebből nem lesz rendszer.
Hogy valami jót is említsek, előfordult már az is - pár alkalommal - hogy csak egyszer ébredt fel egész éjszaka, így hat órát is tudtam egyhuzamban aludni. Remélem ebből hamarosan rendszer lesz! :)

Egyébként Norci nagyon szépen fejlődik. A héten voltunk a háziorvosunknál, a kötelező 8. heti vizsgálaton. Megnézték Nóri szemét, fülét, csípőjét, reflexeit. Megmérték: 4,9 kg és 61 cm, a fejkerülete pedig 38 cm. A doktornő engem is megvizsgált. Mindkettőnkkel minden rendben van. Legközelebb két hét múlva megyünk kötelező oltásra.

Nóri múlt héten kezdett el gagyogni. A héten egyre többet lehetett hallani a hangját.

Nincsenek megjegyzések: