2011. március 24., csütörtök

Édes vagy sós?!

Újabb két nagyon egyszerű receptet szeretnék megosztani veletek. Az egyik egy ír kenyéré, a másik egy olasz édes süteményé.

Az ír kenyérféleket nagyon szeretem. A legtöbb ír kenyér szódabikarbónával készül, azaz nincs bennük élesztő, így nem kell se dagasztani, se keleszteni őket. Ez nagyban meggyorsítja a kenyér elkészítését. Ezt a nyagyszerű receptet az egyik kedvenc főzős blogomon találtam.

Kezdjük azzal, hogy előmelegítjük a sütőt 200 C fokra. Aztán szitáljunk egy nagy tálba 45 dkg finomlisztet. Tegyünk hozzá másfél teáskanál sót, egy teáskanál cukrot és egy csapott teáskanál szódabikarbónát. Reszeljünk ehhez 10 dkg sajtot (cheddarral az igazi!). Adjunk ehhez egy egész felvert tojást és 2,5 dl tejfölt, vagy natúr joghurtot, valamint 1,5 dl vizet. Az egészet gyors mozdulatokkal összedolgozzuk. Nem kell gyúrni. Miután összeállt a tészta én szórtam a gyúródeszkára egy kis réteslisztet és szezámmagot, ebben megforgattam a tészta mindkét oldalát. Ezután a tésztát sütőpapírral bélelt tepsire tettem, ellapogattam kör alakúra, kb. 2 cm magasra, majd egy éles késsel bevagdostam a tetejét. Azonnal a sütőbe tettem és 30 perc alatt készre sütöttem. Melegen és másnap, kihülve is nagyon finom!

A másik receptet itt találtam. A bensone egy omlós tésztájú olasz édesség. Reggelire, uzsonnára, vagy vacsorára kiváló csemege. Én egy csésze tea, vagy kávé mellé ajánlom.
Szintén a sütő bemelegítésével kezdjük: 180 C fokra. 6 dkg szobahőmérsékletű vajat robotgéppel elkevertem 7 dkg cukorral, adtam hozzá 6 dkg natúr joghurtot (vaníliás, vagy citromos joghurttal még finomabb lehet...). Tettem hozzá egy egész tojást, csipet sót, egy kis vaníliaaromát és fél citrom reszelt héját, ezt jól összekeveretem. Egy külön tálba szitáltam 25 dkg finomlisztet és hozzákevertem fél csomag (két csapott teáskanál) sütőport, valamint egy jó marék mazsolát. Ezt a lisztes keveréket az előző masszához adtam. Összekevertem, majd egy kicsi cipót formáltam belőle és egy sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Az előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütöttem. Nagyon finom lekvárral, de akár magában is.

Nincsenek megjegyzések: