2010. december 10., péntek

Utolsó munkanap

Tegnap volt az utolsó munkanapom. Mától szülési szabadságon vagyok. Nagyon örülök, hogy nyugodtan tudok majd készülni az ünnepekre és persze a pici babánk érkezésére :)

Sejtettem, hogy a munkatársaim készülnek valamilyen búcsúajándékkal, ezért úgy gondoltam, hogy én is meglepem őket egy aprósággal. Mindenkinek készítettem egy kis csomagot, amiben volt csokis és sima linzer. Mindet karácsonyi formával vágtam ki. Ezek mellé került a csomagba zserbós bon-bon, amit szintén itthon csináltam. Ezeket celofánba csomagoltam és mindegyik mellé készítettem egy kis karácsonyfadíszt: origami csillagot.
From Dun Laoghaire


Ezen kívül sütöttem még nekik egy narancsos-csokis tortát. Ennek volt talán a legnagyobb sikere :) ...meg is osztom veletek a receptet:

Kezdjük a krémmel: 5 tojás sárgáját kikeverünk 3 evőkanál liszttel és egy narancs levével és annak reszelt héjával. Ezt csomómentesre keverjük. Gőz felett megolvasztunk 100 g étcsokit és folyamatos kevegetés közben, nagyon lassan - nehogy a tojás kicsapódjon - a tojásos masszához keverjük. Ezt a csokis tojásos masszát lassú tűzön krémmé fözzük. Ha túl sűrű lenne, tegyünk bele tejet. Ha elkészült a krém, tehetünk bele egy-két evőkanál narancslikőrt (Cointreau-t). Kóstoljuk meg a krémet, mert ez utóbbinak nagyon erős, markáns íze van. A krémet kihűtjük.
Amíg hűl a krém, elkészítünk három piskótalapot. Én kéttojásosat készítettem, kerek 24 cm-es átmérőjú tortaformában. Íme a piskóta receptje: 2 tojás fehérjét kemény habbá verünk, majd a 2 tojás sárgáját habosra keverjük 2 evőkanál cukorral, ebbe keverünk 2 evőkanál lisztet és egy fél kávéskanál sütőport. Ezt fellazítjuk a keményre vert fehérje felével, a másik felét pedig óvatosan keverjük a masszához. Kivajazott, sütőpapírral bélelet kerek tortaformába öntjük és kisütjük, 160 C fokon. 10 perc alatt megsül. Amíg az egyik adagot sütjük, a másikat előkészítjük. Az utolsó tésztába csapott evőkanál kakaópor is került, de ha nem szeretnétek színes tésztát, ez elhagyható.
Majd 10 dkg puha vajat kikeverünk 1-2 evőkanál porcukorral (attól függően, hogy mennyire szeretnénk édesíteni a krémet). Ezt keverjük jó habosra és kanalanként tegyük a kihűlt csokis krémhez. Kenjük meg ezzel a lapokat, úgy hogy a barna lap kerüljön középre. A tetejét és az oldalát is vonjuk be a krémmel. Én kandírozott narancskarikákkal díszítettem, de lehet rá olvasztott csokit is csepegtetni.
Karácsonyi tortának is tökéletes! :)

Nem csak én készültem a kollégáknak meglepetéssel. Ők is igyekeztek: kaptam egy gipszkészletet, amivel készíthetünk gipszlenyomatot Nórikánk lábáról és kezéről :) Ezen kívül kaptunk még egy háromkerekű biciklit. Nagyon kis pöpec, de ezt majd csak 9-10 hónapos korától lehet majd használni.

A következő napokban itthon pihenek és lassan elkezdem a karácsonyi nagytakarítást. Jövő héttől pedig nekilátok a karácsonyi sütik gyártásának :) Szeretnék készíteni linzert, beiglit, mézes-szilvalekváros tekercset és egy tortát. Tudom, hogy ez soknak hangzik, de ezek nélkül nem lenne karácsony a karácsony :)

Nincsenek megjegyzések: