2010. december 18., szombat

Ananásztorta és linzer recept

Hétvégére vendégeket várunk és szerettem volna valamilyen finomságot készíteni. Mivel volt itthon egy nagy ananászunk, gondoltam készítek belőle sütit. Több receptet is megnéztem a neten, s végül ez a recept ihlette meg a remekművemet :)
Mivel nekem friss ananászom volt, néhány dolgon változtattam. Íme az én verzióm:

A krémmel kezdtem: egy csomag vaníliás főzős pudingport elkevertem 3 dl hideg tejjel. Tettem bele egy evőkanál cukrot és felforraltam. A végén még tettem bele egy pici tejet. Jó sűrű állagúnak kell lennie a pudingnak. 3-3,5 dl tej bőven elég lesz bele. Ezt félretettem hűlni. Közben elkészítettem a piskótalapokat:
Két darab, két tojásos piskótalapot készítettem, kerek 24 cm-es átmérőjű tortaformában.
2 tojás fehérjét kemény habbá verünk, majd a 2 tojás sárgáját habosra keverjük 2 evőkanál cukorral. Ebbe keverünk 2 evőkanál lisztet és egy fél kávéskanál sütőport. Ezt fellazítjuk a keményre vert fehérje felével, a másik felét pedig óvatosan keverjük a masszához. Kivajazott, sütőpapírral bélelet kerek tortaformába öntjük és kisütjük, 160 C fokon. 10 perc alatt megsül. Amíg az egyik adagot sütjük, a másikat előkészítjük.

Volt még a hűtőben egy már korábban felbontott tejszín és nem akartam, hogy kárba menjen, ezért ezt két evőkanál porcukorral kemény habbá vertem (kb. 2 dl tejszín volt). A kihűlt pudingot robotgéppel felvertem, hogy finom puha legyen a krém. A tejszín felét gyorsan hozzákevertem (már fakanállal!), majd a másik felét óvatosan adtam hozzá. Tipp: a tejszínbe tehetünk vaníliaaromát.

A torta összeállítása: a 24 cm-es tortaforma aljára tettem folpack-ot, úgy hogy túllógjón a szélein (ezzel fedjük majd be a torta alját). Erre került 4 szelet ananászkarika, amit a krém felével fedtem be. Erre jött az egyik piskótalap. Ezt két-három kanál krémmel megkentem és 3 szelet ananászt feldaraboltam, ezeket ráraktam és rákentem a krém maradék részét. Azért célszerű két krémréteg közé tenni a gyömölcsöt, hogy ne áztassa el a piskótát. Erre végül a második piskóta lap került, majd az egészet lefedtem a folpack lelógó részeivel. Hűtőbe tettem 3 órára, de egy egész éjszakát is pihentethetjük.

Tálalásnál lepattintottam a tortaformát. Egy másik, nagyobb (26 cm átmérőjű) tortalapra tettem sütőpapírt és ezt a tortára tettem és egy határozott mozdulattal átadtam Balázsnak, hogy legyen kedves megfordítani, mert nekem az nem megy... Balázs ügyesen megfordította, levettük róla a fóliát és voila, az eredmény:


Nem csak szép, de nagyon finom is!


Tipp: tegnap este elkedztem a krém készítését és mivel az eredeti recept a pudinghoz ananászlevet ír, gondoltam összeturmixolom az ananász egy részét és ezt a pudinghoz keverem. Nos, ez hiba volt: a krémem keserű lett. Gondolom, hogy a tej és az ananász együttese alkotta a keserű ízt. Szóval friss ananász esetében ilyesmivel NE próbálkozzatok!

Nővérem kérésére íme a link, ahol megtaláljátok a linzer receptet, amiket ajándékként vittem be a kollégáknak.

Nincsenek megjegyzések: