2008. október 19., vasárnap

Nyaralás San Francisco-ban

Múlt pénteken elrepültem San Francisco-ba és Balázzsal közösen nyaraltunk egy kicsit.

Két évvel ezelőtt már voltunk itt három hetet és nagyon tetszett a város. Kicsit félve mentem vissza: attól tartottam, hogy nem lesz olyan az élmény, mint két éve. Meglepő módon még jobban tetszett a város... A hangulat egyszerűen fantasztikus, lenyűgöző, olyasmi, amit ha egyszer megérzel, utána mindig arra vágysz. Nyugi, tolerencia, igényesség, ezt tetézi a napsütés, a tenger, a finom (USA-ra jellemzően, a világ minden tájáról származó) olcsó ételek. Szóval ismét nagyon jól éreztük magunkat.

A megérkezésem után Balázs próbált ébren tartani, hogy túléljem a jet-lag-et. Ez annyiban sikerült, hogy csak este kilenckor dőltem ki, viszont ennek köszönhetően nem szenvedtem különösebben az időeltolódástól.
Másnap találkoztunk Áronnal és a gyerkőcökkel és együtt kimentünk a Fleet Week alkalmából rendezett repülő show-ra. (Hova máshova?!... :)
Aztán estére kiszemeltem egy jó kis salsa klubbot (Mi mást?!... :) és elmentünk táncolni. Na jó, Balázs csak nézett, de én egész este táncoltam :)

Vasárnap elmentünk a várostól jó messze lévő irdatlan nagy bevásárló központba, a shopaholic-ok (vásárlásfüggők) paradicsomába. Rengeteg üzlet található egy helyen, az árak pedig jóval mérsékeltebbek, mint a belvárosi boltokban.
Este Áronékkal elmentünk egy etióp étterembe. Nagyon sok finomságot kóstoltunk, az étterem abszolut autentikus volt. Kézzel ettünk egy nagy tálból, amire mindenféle étel volt tálalva. Különleges kulináris élmény volt!

From 2008-09 San Francisco

Hétfőn három napra elutaztunk a Yosemite Nemzeti Parkba. Itt is voltunk a múlt alkalommal, de a park olyan gyönyörű és olyan hatalmas, hogy még bőven akadt felfedeznivaló. A parkban első nap csak arra volt időnk, hogy elmenjünk a Glacier Point-hoz és néhány éjszakai fotót készítsünk. A Galcier Point az egyik legmagasabb kilátó a parkban, ami a völgyből egy rövid, de annál meredekebb túraútvonalon közelíthető meg. Mi idő hiányában egyszerűen felmentünk kocsival a hosszabb, de autózható úton. A kilátóból jól lehet látni, hogy réges régen egy hatalmas gleccser vonult végig és kivájta a völgyet, meseszép hegyeket teremtve. Egyszerűen lélegzetelállító!

Aztán második nap elmentünk egy hosszabb gyalogtúrára, azt hiszem 10 mérföldet sétáltunk. Hegyen föl, hegyen le, aztán a North Dome nevű csúcson lyukadtunk ki, ahonnan a kilátás ismét elég pazar volt.

Utolsó napon kisebb túrákat tettünk a parkban. Voltunk az egyik mamutfenyő-erdőben, elmentünk a Lukens-tóhoz, megnéztük a Tenaya tavat, majd elmentünk a park északi részébe, a Lookout Point-hoz, ahonnan szép kilátás nyílt az O'Shaughnessy gátra és a víztárolóra.

From 2008-09 San Francisco

Csütörtök este, miután visszatértünk San Francisco-ba, elmentünk egy elég jó steakhouse-ba Balázs kollégáival. Én nem vagyok egy nagy steak fan, de az itt készített steak egyszerűen isteni volt!
Az étterem melletti kis utcában sétálva láttunk egy kolibrit! Nagy nehezen sikerült is lefényképezni...

Pénteken, az utolsó napunkon arra maradt időnk, hogy kicsit tekeregjünk a városban és pihenjünk egy keveset.
A városból komppal átmentünk Alameda-ba, ahol találkoztunk Áronnal.
From 2008-09 San Francisco

Áron elvitt minket egy vietnámi étterembe, ahol ismét igazán jót ettünk.

Szóval nagyon jól éreztük magunkat! San Fracisco továbbra is az egyik kedvenc városunk és reméljük, hogy hamarosan visszatérünk majd.