2008. július 29., kedd

Utolsó gondolatok NY-ról

Lehet, hogy már kicsit sokat írtam New York-ról, ezért gyorsan leírom az ezzel kapcsolatos utolsó gondolataimat ill. élményeket.

Csak azok kedvéért, akik megnézték a fotókat és tudni szeretnék, hogy merre jártam, leírom, hogy a már említettek mellett merre jártam még. Meglátoattam a Központi Könyvtárat, a Szt. Patrick katedrálist, természetesen Chelsea környékét, a Central Parkot és egy egész napot szántam az American Museum of Natural History-ra. Erről írok egy kicsti bővebben. Ebben a múzeumban többek között a különböző kontinenseken található ill. ma már kihalt állatokról adnak ismertetést. Ezen kívül az egyes földrészek őslakóiról vannak kiállítások. Van egy-egy külön terem, melyek a Föld ill. az emberiség keletkezését mutatják be. Ezek mellett vannak időszakos kiállítások ill. előadások is. Én az IMAX moziba néztem meg egy dinoszauroszokról szóló 45 perces filmet.
Nagyon szinvonalas és iszonyatosan hatalmas a kiállított anyag, egy nap nem is elég rá. A végén már csak rohantam és imádkoztam, hogy legyen már vége... De azért jó volt :)

A lényeg a lényeg, hogy New York 24 órában lüktető pezsgő város, tele sok látnivalóval, olcsó éttermekkel, kövér és hangos feka nénikkel, sok bolond emberrel. A non-stop élet miatt rengeteg a szemét, emiatt mindenhol bűz terjeng. Viszont a megállás nélküli létnek köszönhetően minden mindig elérhető. Akár este 11-kor is tudsz szőrmebundát, Buddha-szobrot, serpenyőt, kalapot vagy szőnyeget venni. Beugorhatsz egy gyors pedikűrre vagy egy telefon szervízbe.

A nyaralásunk előtt nagyon vonzónak találtam New Yorkot, az első benyomásom alapján (2 évvel ezelőtt egy napot töltöttünk ott) nagyon bejött az ottani légkör. Úgy gondoltam, hogy van egy-két barátom (Clau :) akiknek ez lenne a tökéletes élettér, de most azt hiszem, hogy ott élni számüzetés... Mindenkinek ajánlom, hogy látogasson el oda, de nem kívánnám senkinek sem, hogy ott éljen.

Zárógondolatként - és ígérem több szó nem esik New Yorkról :) - idéznék egy jó barátot: "Ha a Nagy Almában akarsz egy nyüzsgő kukac lenni, ez a tökéletes hely számodra!"


Nincsenek megjegyzések: