2008. július 20., vasárnap

Első nap NY-ban

Mint ahogy azt Balázs már említette, hosszas és szerintem hasztalan sorbanállások sora után eljutottunk New York-ba!

Az első benyomás nagyon pozitív volt: rekkenő hőség! Ezt csak az tudja igazán értékelni, aki hosszú időt tölt el 20 fokban, szélben és sok esőben...

A repülőtéren fogtunk egy taxit és eljöttünk a szállásunkra, ami a 7. sugárút és a 24. utca sarkán van. A taxiban tudtunk bankártyával fizetni, ugyanis hátul, az utastérbe be volt építve egy kis kártyaleolvasó. A kártya betételekor ki kellett választani, hogy mennyi borravalót adunk. Nekem már eleve az nem tetszett, hogy a taxis kiemelte, hogy a fuvar 50 dollár + borravaló lesz... Na mindegy! Beírtunk +7 dollárt (azaz k.b. 15%-ot) borravalónak. A fizetés után elkezdett panaszkodni a sofőr, hogy őt tulajdonképpen lehúztuk, mert ha borravalót hitelkártyával fizetik, akkor utána tőle 2.5%-ot levonnak, így szinte annyi a borravalónak. Nagyon úgy nézett ki, hogy még egy kis lóvét várt kézbe... Na de arra várhatott!.. :) Tök bunkó volt! Balázs meg csak annyit mondott neki, hogy "It's too bad!". Így járt a taxis.

Egy apartmanban vagyunk elszállásolva, ahol rajtunk kívül van egy német Google-ös lány is, de még nem találkoztunk vele. UPDATE: most találkoztunk vele meg a pasijával. Ők már egy hete vannak itt.

Ma a városban sétáltunk. Melegünk volt, kb 35 fok (95 fok Fahrenheit az itteniek szerint -- Balázs) lehetett és a sok beton ontja magából a hőt. New York-ban sokféle ember megfordul. Rengeteg a bolond (szó szerint bolond!), sok a "különös egyéniség". Dublin után furcsa egy ilyen város... Túl sok a beton, még a játszótéreken sincs fű... És iszonyatosan mocskos minden! Cseppet sem olyan, mint a Szex és New York :). Rövid időt érdemes itt tölteni, de itt élni szerintem borzalmas lehet. 10 millió ember van összezsúfolva a vertikális betondzsungelben.

Mindenesetre sokat sétáltunk: Chelsea-ből indultunk, elmentünk a Union Square-re, onnan a Broadway-en lementünk a Astor Plaza-hoz, onnan pedig tovább sétáltunk a China Town-ba, onnan pedig haza metróztunk.

Közben ettünk burrittot, tacot, joghurtos jégkrémet és mindezt olcsón! Dublin után kellemes meglepetések az itteni árak, főleg, ami az ételeket illeti :).

Holnap, ha minden jól megy strandolunk egy közeli tengerparton, mert azért a nyaralás nem múlhat el úgy, hogy ne süljünk csokibarnára :) (Az én esetemben ez inkább rákvöröset jelent -- Balázs)

Itt vannak az első nap fotói: http://picasaweb.google.com/leczbalazs/NewYork200807