2015. július 14., kedd

Nóri szösszenetek

Nóri: - Anya, miért van most olyan messze a tenger?
Én: - Szerinted miért?
Nóri: - Mert apálynap van.



Én: - Nóri jégcsap a lábad!
Nóri aggódva visszakérdez: - Mikor lesz melegcsap?

Egyik péntek délután Google summer party-ra mentünk. Mondtuk többször is Nórinak, hogy apa munkahelye szevezi a bulit. (Tudni kell, hogy mióta az új házban lakunk, Balázs rollerrel szokott menni a vonatállomásig és Nóri gyakran nézi az ablakból, ahogy Balázs megy ill. hazajön a rollerrel.) A buliba menet Nóri elmereng, majd elképedve kérdezi: "Idáig elrollerezniii?..." - azt gondolta, hogy Balázs mindig berollerezik a munkahelyére.

"Anya, mennyi az idő? Már 8 perc van? Vagy 7 óra 20 perc?"

Fogmosás közben filozofál: "Varázsló vagyok. Nem számít rá a világ!"

Vásárlás közben felpróbáltam egy ruhát és kérdezem tőle: "Na, milyen?"
Mire jön az őszinte válasz: "Nagyon szép! Fiatalnak tűnsz benne."

Készülünk húgomék esküvőjére. Nórinak voltunk cipőt nézni, de nem találtunk megfelelőt. Mire Norci nyugtat: "Nem baj! Nem kell nekem új cipő, jó lesz majd a gumicsizma!"

Húgomék esküvőjéről beszélgettünk és kérdeztem Nórit:
Én: - Tudod, hogy mi lesz Kinga az esküvőn?
Nóri: - Mennyasszony.
Én: - És Nándi?
Nóri: - Vőlegény.
Én: - És te mi leszel?
Nóri: - Cica.

Én: - Hol laknak a méhek?
Nóri: - Mézkaptárban!

Kilakkoztam a körmömet, amit Nóri nagy lelkesedéssel konstatált: "Anyaaaa! Ki van festve a kezed? Azért festetted ki, hogy felvidítsd apát?" Majd folytatja: "És hogy fogod lemosni majd este?..." Mondom neki, hogy körömlakk lemosóval. Mire Ő: "Hogy mik vannak!"

Hallom, ahogy fogmosás közben oktatja Balázs: "Úgyhogy gyerünk, szót fogadni nekem!"

Nóri zuhogó esőben öntözi a virágokat. Próbálom beterelni a házba, de kézzel-lábbal tiltakozik: "Arról nem lehet se szó, se beszéd!"

Aztán csak bejön és les kifelé az ablakon: "Szemügyre veszem az esőt."

Én: - Nóri mit kérsz vacsorára?
Nóri: - Bundikenyeret! És segítek neked megcsinálni. Feltöröm majd a tojást a palacsintához! 

Hallom, ahogy játék közben kiosztja a szerepeket: "Andris, te leszel a fiatalember!"

Máskor arról beszélgetünk, hogy Andris régebben kisbaba volt, de most már inkább kisfiú, mire Norci megállapítja: "Vagy úgy is mondhatjuk, hogy úrfi."

Vettünk a boltban 2 kg gyönyörű, illatos őszibarackot.
Nóri kérdezi: - Anya, most nyár van?
Én: - Igen, nyár van.
Nóri: - De akkor miért nem nyári barack???
Én: - Mert úgy hívják, hogy őszibarack.
Nóri: - Van olyan is, hogy nyári barack?
Én: - Nem, olyan nincs.
Nóri: - De most nyár van?
Én: - Igen.
Nóri: - Akkor miért nem nyári barack???
Hát igen... jogos!

A bevásárlóközpontba menet kérdezi Nóri, hogy hova is megyünk. Mondom, hogy hova, mire ő kiábrándultan közli: "Áh, pedig azt hittem Bécsbe megyünk!"

Én: - Nóri ne dobáld a labdát bent!
Nóri: - Nem dobálom, csak elkapom...

Reggelire Balázs mindenféle finomságot adott Nórinak, mire Nóri így szól: "Apa, látom, hogy elkényeztettél. Mikor anya ezt a dínomdánomot meglátja!!!"

Nóri folyamatosan beszél. Egy hosszú mesét mond, amit akkor talál ki.
Apa: - Nóri! Szerintem ezt te költötted.
Nóri: - Hé! Ne mondjál ilyet! Ez Indiából jött. Benne van a könyvben.

Nóri, reggel mutatja büszkén apjának, hogy egyedül felöltözött: - Apa, nézd! Pöttyös-csíkos harisnya. Volt páros zokni is. Csak azért vettem fel mert fel akartalak vidítani.

Nincsenek megjegyzések: